IPMS Dalarna - Möte 15/8 2009
den där snurra känner man igen….mäktigaste snurran tycker jag…spottar ut kulor….
sani
www.bosnafly.n.nu
Hejsan
Tackar alla besökare för en trevlig em.!
Magnus hade kameran i högsta hugg men jag ser bara en bild så länge men det kanske kommer mera?!
Mvh
Thomas
Göranssons Färg

Jag hoppas också att det kommer flera bilder. Jag såg ju att han hade kameran framme …
Och trots att jag kom när nästan alla andra hade åkt så hade jag och sällskapet mycket trevligt. Och lite handlande blev det också. Tack för hjälpen Thomas!

Jodå, jag har fler, och min plan var att lägga upp fler än den där första, men det verkar som om mina bilder är för stora för att kunna bli sända över detta mobilabredband jag har nu, bara några veckor gammalt än så länge, och det här var första gången jag försökte ladda upp bilder från denna lap top jag har.
Funderade på om det bara var något som krånglade, eller om datorn var trött så den inte orkade med detta, men det verkar som om det är bredbandet. Nu har jag bilderna på ett usb-minne och ska byta dator så under dagen kommer de andra upp.
: )
Magnus.

Det ser vi fram emot! Den som väntar på nåt gott … 
Kul att ni kommer oh visa lite bilder 
De ser vi verkligen fram emot..
Henke

#4: Kom också ihåg att bildfilerna inte får vara större än 4MB. Storleken är ju viktig (
), men här räcker det med att bilderna håller ett breddformat av 400 px, de blir ändå inte större när de är publicerade. Dock är det ju alltid roligt att kunna klicka upp en bild och se den i större format för att kkunna se detaljer på byggen och sådant.
den är ju inte liten precis……
www.bosnafly.n.nu

#8 Aha det är en sån jag ska jaga älg med i höst. Undrar vad man ska skriva på licensen repeter är det ju inte och automat är det väl inte heller. Som sagt en mäktig pjäs om man råkar vara på fel sida pipan.

#10: Med en sån där så blir det väl färdig färs!

Lite synd att missa mötet, men jag var och skaffade mig en "27-varvs stockholmsfot" som frugans kusin så vackert uttryckte känslan av att promenera en hel dag i vår vackra huvudstad.
Niclas

Det var mycket trevlig lördag. Prata lite plast, få tips m,m, Köpte även en Dragon Jaboschreck w, trailer.
Fina bilder och mycket fina byggen! Kul att se Magnuz!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Det var många saker att titta på där. Tusen tack för bilderna!
Fina modeller… Min favorit var den tyska haubitsen

Det är roligt att läsa att ni uppskattar bilderna! Här kommer några fler. På dessa finns byggen som står i en monter hos Göranssons, och jag börjar här med att visa hur några av fallskärmsjägarna såg ut vid ipms Dalarnas byggmöte.
(nu har jag försökt igen att lägga in en större bild och följde instruktionen, men det verkar inte fungera ändå. Medan jag klurar på det så försöker jag lägga in en bild till i samma inlägg istället.)

Nej nu verkar datorn tycka att jag inte ska göra det här mer just nu, men frukta intet! Fler bilder kommer senare! Det är dax att göra nåt mindre viktigt. Ska till arbetsförmedlingen.
Någon som har jobb att erbjuda? Jag kan ju inte sitta här mitt på ljusan dag och ladda upp bilder, måste ju ha pengar som rullar in så jag kan köpa ännu fler modeller! Och ta ännu fler bilder och ladda upp.
Until next time,
Magnus.

Och kanske vinna tillbaka ett hjärta, men då kan jag ju inte köpa fler modeller…
Hmm? Vad göra?
Väldigt fina bilder Magnuz! Mycket fina byggen och kammot på jägarna såg ju bra ut!

Och nu, sist ut för den här gången är en Viggen, också byggd av Patrik.
Ja, det står flera fina byggen hos Göranssons, plan, bilar och annat! Åk dit och titta på dem, och ta med något själv. Det behövs fler montrar för det är alldeles för mycket färgprylar, tapeter och grejjer i butiken!
Tack så mycket för hjälpen med de stora bilderna!
Magnus.

#61: Det var så lite! Tack själv för alla bilder!
Kul med ännu fler fina byggen och bilder!
Många härliga byggen där.
Tack så jättemycke för alla bilder..

Kul med alla bilder Magnus, extra kul att Dennis visade några av sina figurer.
Niclas

#33 Håller med den var riktigt snygg.
Wow! Finfina byggen! Jag fastnade speciellt för den strålande A-10:an med sin perfekta skalaeffekt och vädring. Färgerna är helt rätt och planet känns "tungt". Riktigt verklighetstroget.