Magic Water
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på er!
Är det någon som vet var man kan få tag på det här i Sverige, eller om det finns någon annan liknande produkt i Sverige?
Det där såg mycke intresant ut..
Hoppas de finns att få tag på här i Sverige..
Henke
Har sett en del produkter i butiker som säljer modelljärnväg. Dett är ett alternativ, men det finns säkert fler. Kanske skulle Johnson Klar Polish också fungera? Lite väl tunnflytande, men det beror väl på vilken effekt man söker.
/Stefan

Aqua Model Water finns.

Woodland Scenic har två olika sorters "vatten" har inte hunnit prova någon av dom än fast dom har varit i mina ägor på tok förlänge.
Dom heter Realistic water och water effekt. Det första är väl för typ pölar/sjöar osv och effekt är för vattenfall bäckar typ strömmande vatten. fungerar som det dom visa ovan fast det är enkomponentsvätska.
På Hobbybokhandeln (i Stockholm) fick jag tag på en burk (250 ml) med nåt om heter "Gel Denso -Brilliant Gloss" Heavy transparent Gel Nr 27591, tillverkare Vallejo. Som namnet antyder är det en trögflytande, mjölkvit gel om blir i det närmaste helt transparent när den stelnat. Har ännu bara använt den för att täta skarven mellan fartygsskrov och bottenplatta till mitt "Hawaiian Pilot/-M/S Sonoma" bygge. Borde även fungera bra till att göra mindre vattendrag, dammar, forsar och liknande eftersom man faktiskt kan bygga upp litet form (tex små vågor) med gelen om man vill.

Galet vilket snyggt resultat och så enkelt!
Hepp de måste man testa när det dyker upp i Sverige.

#0 Kul och informativt! Tackar Äventyrarn! Precis samma "grejs" med annat namn använde jag till mitt Tigerdio! Se poster #89 & #94 tigerdio
Gedeo Crystal Resin, köpt på Artistica (sorry de har ej direktlänkar, använd deras sök på "resin") i Sundsvall 300ml - 223:-
Jag visste inte man kunde blanda i akryl och lackfärg, så jag hällde i pulver från torrpastell. Jag blandade med pipett för att få exakt blandning, jag tycker han slarvar en hel del där (om det blir ohärdat så blir det ju "luktande" och giftigt (omtvistat)).
Jag tror inte på att det är helt ofarligt, (detta är ju resin 2 komponents, vet ej vilken sort apropå diskussionen om resin farligt eller ej). Det är luktfritt, men jag använde skyddshandskar (det medföljde faktiskt!).

Andrea Artifical Water
Fick följande reklam med e-posten i-dag. Har ingen erfarenhet av produkten, men det passade in i tråden.
www.historexagents.com/shop/hxproductdetail.php?ProductCode=aaw01&xlink=videotips

hmm, det där såg intressant ut!
Det såg väldigt kladdigt ut när han blandade ihop komponenterna!