Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1123 ggr
aventyrarn
0

Basecoat

Tjenare!

Någon som har något bra tips till en bra basecoatfärg som ska gå att airbrusha. Gärna Burk modell större.

/Gustav

johannespanzer
0

Halloj igen! Jag är jädrigt lat så jag kör med CRCs sprayburk, acryllic (men det är "het" acryllic som de brukar säga här på forumet, alltså tuffare lösningsmedel i, inte vatten precis, men ingen plastsmältning eller så av den på de kits jag testat (dragon tamiya, esci, italeri) CRC grey primer , 59:- på clas ohlson, enkelt och snabbt, funkar bra tycker jag, även fast gubbansiktena ser helt igengeggade ut, "slätar den ut sig" när den torkat. Verkar dryg också, en tank, en lastbil och otaliga gubbar, träd och ett hus är halva burken kvar.

På burk har jag vallejos air gray primer 71097, den ska väl vara bra, fast jag har inte testat den personligen än så den kan jag "inte gå i god för" som man säger, men jag gillar ju övriga valächos! Flört

NBISaladin
0

Hallå,

Jag kör med Games Workshop primer i stora sprayburken.
Skull White eller Chaos Black, beroende på vad jag primear för nåt. Lägger sig supertunt o fint, men stinker abro-habro, så andningsskydd/ventilation är en fördel… eller spraya utomhus/på balkongen.

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Jag använder Tamiyas vita primer, har också fuskat lite med Games Workshops Chaos Black. Tamiya primern är suverän, Games Workshoppen har jag för lite erfarenhet av än men den verkar okey

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus