flygkrash i otterbäcken
jag hadde tre saker kvar att göra på min j11 så igårkväll tänkte jag fixa till det sissta men när jag skulle ta ner den från hyllan så slant jag och fiaten gick i golvet från nästan två meter snyfft!
//Ronny

Nej, det är inte sant! Är den totalförstörd eller finns det minsta hopp om att det går att reparera den?
Min gubbe fick ett bygge kraschat av en klåfingrigt syskonbarn för många år sedan. Den skyldige är nog inte riktigt förlåten ännu…..
den går nog att laga övre vingen ser ut att fått ta smällen men vingstöttorna ser ut att ha klarat sej. det är dock offta svårt att få det att se bra ut. men jag får återkomma lite senare när jag provat med lite tur så?
//Ronny

Lycka till med reparationen. Då är du sysselsatt ett tag.

#0 Vilket fabrikat och skala är det på J11:an? Är det mycket skador?
#1 Det var slagskeppet Missouri (BB-63) från Tamyia i skala 1/350. Efter 1 års byggande (hade förberätt den för R/C) så höll jag på med de sista fin justeringarna, då en liten gosse på tre år klättrar upp i bokhyllan och kastar den genom rummet, landar gör den upp och ner. Resultat: det mesta som jag monterat ovan däck var nu ihoptryckt under däck! Detta hände för lite mer än 20 år sedan, men det känns fortfarande då det var mitt första försök på en stor båt…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
det är italeris i 1/72. nej skadorna är inte så stora bara övervingen som slagits lös ska limma dit den igen men är lite orolig för att det ska bli kladdigt men jag återkommer om detta ikväll då jag vet mer. usch jag ryser stefan ett års slit borta på några sekunder!
nåja jag skall försöka ta det här med ett lende det är ju trots allt snart jul och på onsdag ska jag åka till christer och köpa mej en liten julklapp! (bäst att gadera sej man vet ju alldrig i dessa tider)
//Mvh Ronny

Jag kommer att titta in här mellan pauserna i byggandet, hoppas att det går bra med maskinen.
Christer får nog ett besök snart, då han lyckats att finna en ritning till skolfartyget Danmark som ligger halvfärdig. Skrovet är klart, riggning och överbyggnader saknas. Sedan skall vi inte se om det dyker upp en civil hummer för ett annat projekt.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
ja då är vingen tillbaka på plats men ett par av stöttorna vill inte hamna rätt så limet får härda inatt så ska jag kika på det imorgon nä nu börjar jag bli sugen på nått fartyg av något slag
//Ronny

Vad har du tänkt dig för fartyg?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
jag har länge varit sugen på revells korvette i 1/72 men det får bli senare tamiyas serie i 1/350 ser trevliga ut! Å det finns så mycket kul att det blir svårt att välja i bland!
//Ronny

När det gäller fartyg så ligger en liten Queen Mary 2 i skala 1:400 och väntar, på att jag skall dyka ner i kartongen och befria delarna från gjutramara…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
visst är det härligt att ha lite sparat i hyllan för en regnig dag?
//Ronny

För hittar man någonting som man tycker om så tvekar jag inte på att köpa den, för man vet av erfarenhet att de försvinner från hyllorna och finns bara att tillgå på någon aktions sajt till priser en annan inte vill betala. Den som spar han har
.
Hur många obyggda modeller har du på hyllorna?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#11. Lite! Stefan har hela källaren full!

Ohh, jag hoppas du får till det. Inte skojigt när saker går sönder.
Hmm, om han har hela källaren full med modeller, vart har du alla dina hästsaker då? Eller har ni jättestort stall? För inte är du väl så unik att du bara har det som hästarna behöver. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#14. Hästarna bor på mina föräldrars gård, så tyvärr har jag dom inte utanför dörren. Där är det gott om utrymme och jag har nog lite mer grejer än dom behöver ;)

#16. Du ser allt ut att vara sysselsatt hela vintern, du också.

men ack så trevlig syn…………
Stefan - Modellbyggare
jodå nog klarar jag mej en liten stund men det finns så mycket jag vill ha och det kommer nya modeller hela tiden + själv tycker jag att det kan vara skönt att kunna välja t ex tröttnar man lite på panzerII an så kan man limma lite på he 177 an en stund
vingen på fiaten är nu på plats igen! det blev väl så där men tittar man inte för nära så? ja se själva
//Ronny

Den blev bra! har den dessutom gjort en otillåten luftfärd så…
Stefan - Modellbyggare

#15: haha, okej, då kan han inte använda det som försvar till att ha belägrat hela källaren heller ;-)
#16: Det var en ordentlig samling må jag säga. Måste vara roligt att kunna välja efter humör.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja visst är det men det saknas lite ett fartyg och nån bilmodell skulle sitta fint he he blir visst alldrig nöjd!
//Mvh Ronny