R/C modellflygplan
Vet inte om det här hör hemma på sajten men jag kunde ändå inte låta bli att lägga in en länk till videon - det var bara helt enkelt för imponerande för att kunna låta bli…:
>> Radiostyrda modellplan som gör över 300 km/h

Mvh // Staffan

Jag såg bara ett tåg i indien som passerade en station….
Någon modell som gjorde 300 såg jag inte…….fel länk?
"Train safety in india, Bloody crazy!!!"
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ajdå, då lade jag in fel länk nyss.
Fungerar det bättre nu?
// staffan
vill ha om inte annat för motorns skull
den skulle man kunna göra mycket roligt med

Nu fungerade det bättre, dock kan jag ej se den varifrån jag sitter,Jag får titta på den ikväll….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Ohh, vilka häftiga plan. Men snacka om att man skulle gråta blod om man kraschade den. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JA, det är hemskt att se en vuxen man gråta…. ;-)
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#6: haha, ja det är väl det. men nu måste jag vara lite elak och säga att det lika gärna kan vara en kvinna som står och gråter över sitt plan ;-)
Audiatur et altera pars

Ja narturligtvis! men var är ni någonstans? Det är allt för sällan som man ser tjejer på utställningar som har med sig egna modeller, dock börjar de komma fler och fler i junior klassen! Ser man på junior modellerna så går det inte att säga om det är en tjej eller kille som gjort den! Se på alla tjejer som pysslar med allt möjligt, så förmågan finns!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#8: Ja visst finns förmågan. Tror dock att det var lite så här när jag växte upp i alla fall.
Att flickor skulle hålla på med flickgrejor och dit hörde inte modellbygge, såvida det inte var att klippa ut pappersdockor och montera ett pappershus till dockan.
jag önskade mig alltid en tågbana när jag var liten, fick aldrig någon tyvärr då jag hade fel kön.
Audiatur et altera pars

#9 Tror att det är lättare idag för tjejer att göra det de känner för! men gamla fördommar tar tid att få bort.
Du får väl önska dig en till jul eller köpa en tågbana själv! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
dom har diskuterat om modelljärnvägar på Prylar ifocus och denna är precis lagom http://www.marklin.com/scales/z/

Den skulle passa utmärkt att ha på skrivbordet! Eller varför inte köra när man ligger i sängen! Det tror jag gumman skulle gilla
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#12. Ge mig en Laptop så får du köra hur mycket modelljärnväg du vill i sängen.

Okidoki! 
Stefan - Modellbyggare

haha, nu ser jag det framför mig. Den ena körande tåg och den andra sitter ch skriver på datorn så tangenterna glöder. ;-)
Jag skulle nog inte köpa en järnväg till mig själv nu, men jag har alltid lovat mig själv att inte göra skillnad på mina barn när det gäller leksaker. Vill de ha en dock som grabb får de det och vice versa. :-)
Audiatur et altera pars