Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 2401 ggr
Joppo
0

Svetsfogar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej dudes!

Jag är på jakt efter lösa svetsfogar som jag behöver till en rysk KV-1 i skala 1/35… Nån som vet några andra märken förutom Lion roar som gör dessa? Gillar inte svetsfogarna på bilden eftersom de är så repetativa…

PS. Nu kommer ni säkert säga att jag borde göra dem av varmdragen styrtapp eller putty… Dock känner jag att jag inte riktigt orkar krångla med detta just nu… Jag vill att det ska gå snabbt och enkelt för en gångs skull Cool .DS

IKV91
0

Hej!

Jag har ingen erfarenhet av svetsfogar med Aber och Archer fine transfers har. De från Archer är gnuggisar.

Bifogar en bild från Munster på "rysk finish"

Roger

Joppo
0

Tack Roger!… Ska nog testa gnuggisarna… De verkar smidiga…
Cool bild också! Inget finlir direktSkrattande

Är det ett privat fotografi? Har du fler? Skulle var kul att se isf

IKV91
0

Hej!

Jag var i Munster igår, jag fotade endast fordon från VKII och fordon som jag inte har foto av. Något särskilt som är av intresse?

Ett mycket trevligt besök.

Roger

Joppo
0

Om du har några foton på KV-tanks skulle det vara kul att få kika på dem… Håller på och bygger båda en 1:a och en 2:a… Men det kanske inte fanns några? Det är väl mest tyska tanks där antar jag?

Fisken33
0

Har du provat att andvända dig av tenn tråd?

Fisken33

IKV91
0

#4 Tyvärr så finns det ingen KV i Munster. De har en T34/76, T34/85 och en SU 100.

Roger

berfrund
0

#5 Tenntråd ? hur ?

Fisken33
0

Jag brukar fasa kanterna på delarna som den ska vara mellan och sedan limmar jag ihopp delarna och limmar tråden i rännan som blir, sedan andvänder jag mig av ett knivblad som spetsen är trasig på och göra mönster av.

Joppo
0

Ahh… Smart Fisken… Ett mycket bra råd… Det låter ganska enkelt också… Ska testa det också… Tack så mycket!

Fisken33
0

Snabbt, lätt och billigt.

Joppo
0

#6 Ok… Tack i alla fall!

berfrund
0

#8 grymt smart tackar för tipset bra bild syns direkt vad du menar!

Fisken33
0

Inget att tacka för, tips är till för att dela med sig av.

Joppo
0

Nu har jag lyckats få ditt mina svetsfogar… Jag valde att använda Archers "Perfect weld beads". Tack för tipset IKV91Glad

Joppo
0

Här ser ni resultatet. Tycker själv att de var mcket enkla att hålla på med, samt att resultatet blev bra

Joppo
0

Man applicerar dem precis som en vanlig våtdekal…

Azgaron
0

Ser ju snyggt ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

IKV91
0

14# Ingen orsak!

15,16 Kul att se på en vagn, kommer att beställa dessa själv.

Roger