Revell 1/144 Messerschmitt Bf 109E
En liten Bf 109:a! Hade en bild av ovansidan också men den verkar ha kommit bort.
Den här bygger jag tillsammans med sonen och det ska bli en minivariant av den här:

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Kul att ni har kommit en bit på väg!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#1 javisst, nu har grabben varit sjuk några dagar så arbetet har legat nere - men vem vet, kanske vi bygger en sväng i kväll! Måste tillverka ett tropikfilter också för just den här versionen, blir lite pillrigt i denna skala 
Jo det kan jag tänka mig blir lite småpilligt! 

En liten uppdateringen på den lilla Messerschmitten;
Sådärja, nu är tropikfiltret byggt (av balsaträ), tillslipat och nosen har fått sitt första lager gula färg! Ska försöka montera ett par stag till stabilisatorn (?) i svansen också, då det på Bf 109 E fortfarande var standard men ej finns avbildat hos byggsatsen. Huven är tyvärr av den tidigare typen, ungefär som på Bf 109 E-1 och E-3, men det tror jag inte jag kommer att modifiera 

Ser bra ut Roca! Tropikfiltret blev ju bra!

Tackar Azgaron! Ett roligt bygge det här.

Nu har den här lilla rackaren fått dekaler också, mest plockat från Sweet:s Bf 109 F-byggsats, mycket bra kvalitet. Revelldekalerna var tyvärr inte mycket att hänga i julgranen, så dom flesta fick gå i pension. En aning hypotetisk variant av en av Hans-Joachim Marseilles tidigare kärror fick det bli 
Snyggt Peter! Trevligt med en Marseillekärra i den lilla skalan!
Ser snyggt ut
Lycka till med resten.

#8, 9: Tack ska ni ha för de glada tillropen! Den här borde man ju vara färdig med i ett nafs, men det fina vädret och förstås morsdagsfirande med tårta osv hade en viss dragningskraft 

#11: Ja, det går framåt även med denna!

Jo, nu är det bara på med Future ett varv, sen mattlack och på med cokpithuven som är kvar!

Grattis till en klar modell och ett snyggt bygge! Jag tycker den ser bra ut!

Tack ska du ha!
Snyggt bygge Peter! Kul att den har blivit klar!

Tack Håkan!