påverkan
Det är hemskt vad ifocussidorna kan påverka en. har hållit på med modeller som ung det har väl alltid funnits en tanke på att ta upp det igen.
(byggde en El camino -64 med hemmagjort släp och en -64 hgv som dragrace med hemmagjort chassi o dyl för ett par år sen) tyvärr försvunnen nu
Men nu när denna sidan har kommit igång så börjar inspirationen komma igång har en Cheva Bel Air 57 köpt i USA liggande sedan ett par år tillbaka och tänker mer och mer på att sätta igång med den
och det skulle vara skoj att motorcyklarna som modeller
ska kolla lite färger och lim så får vi se

Vad är det för skala och fabrikat på Chevan?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
1:25 och det är en AMT/ERTL
standardstorlek men väldigt detaljerad till och med tändkablar, och listerna ska kläs med folie som ligger i paketen
har faktist kollat lite på den efter att jag skrev inlägget och kommer att sätta igång när jag skaffat färger och lim
men inte hälften så avancerad som caminon med släp som jag skrev om dom bilarna var i princip bara karosser resten hemmagjort med Plasticcard bla
men denna är bra att börja med direkt ur lådan så att säga
Micke

Lycka till!
Skulle du vilja berätta om bygget här på sajten? Jag hjälper dig med att skriva en inledande artikel om du vill!
Vad har du tänkt att använda för färg och lim typ?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
hm nostalgi! min första modellbil var en amt cheva 57 3in1
lycka till med bygget!
//Ronny
Jag byggde mycket Svenska Flygvapnet i 1:72 för länge sedan, kombinerat med WWII och Tamiya i 1:35. Sedan blev det lite bilar - mest 30-tals i olika skalor. Senaste byggtiden ägnades åt dockskåp. Fast nu var det några år sedan…
Jag har en son som vill bygga modellbåtar i trä. Den drömmen har jag själv haft. Kanske är dags nu…?

Varför inte! de stunder jag får tillsamans med grabben är värda mycket, får man dessutom hålla på med något man brinner för och föra det vidare då är lyckan stor. Att se honom göra något som han känner sig nöjd med, det värmer ens hjärta. Önskade bara man hade mer tid, för de växer så fort upp!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare