Var håller ni till?
Eftersom jag är gift med en modellbyggare (sajtvärden) har jag fått veta att det finns många varianter på vart man sitter och grejar med sin hobby. Endel sitter vid köksbordet, andra i garaget osv.
Vart håller just du till? Fördelar? Nackdelar?
Hur skulle det ultimata modellbyggarrummet se ut, tycker du?

Ett eget modellrum är väl drömmen för de flesta byggare, men bor man i en liten lägenhet så står väl köket närmast (tillgång till köksfläkt och rinnande vatten) Sedan finns det de som förvisso har ett hobbyrum, men när man sitter med slipningsjobb eller dyligt, så är det inte dumt att sitta framför tv´n, samtidigt så blir det lättare att prata med de övriga familje medlemarna!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
under tiden vi bott i otterbäcken så har jag varit lyckligt lottad med ett eget hobbyrum! men effter jul ska jag flytta till en liten etta med pytte kök så då får vi se var det blir troligen ett hörn i storarummet någonstans blir det ialla fall
//Ronny
Jag byggde mest modeller då jag var tonåring. Då hade jag en stor fin arbetsbänk i ett rum som var kombinerat arbetsrum/tvättstuga.
Senare har jag använt ett skrivbord. Problemet är att det är mest bekvämt att ha allting framme ständigt.

#3 instämmer! lyckan av att ha ett rum är stor, där allting finns på plats och det är inga större problem att ha flera projekt igång. Det är en fördel när man behöver vänta med att fortsätta på den ena så kan man ta nästa för att stilla bygghungern något…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare