Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 1993 ggr
ElLobo
0

Båttips på Tradera

För de som är intresserade av träbåtsmodeller, och gärna vill prova på, så kan jag tipsa om vad jag hittade på Tradera. En Holiday Cruiser tillverkad av Sven E Truedssons. Högsta bud just nu är 10 kr.

Tradera

Proosen
0

Lade just ett bud på den, har något vagt minne av en sådan båt i barndomen. Om det var jag eller någon kompis som hade den förtäljer icke historien.

Niclas

Tails
0

För lite larvfötter på dom :(

ElLobo
0

Och inte har den vingar heller! Flört

zander
0

O inga master heller.

Proosen
0

Pojkar, pojkar!

Det finns hur mycket eftermarknadstillbehör som helst, vingar, master och larvband är väl inga problem. Kan ju glädja Vargen med att den i alla fall har roder och propeller redan från början så det fatttas inte så mycket förrän det liknar ett flygplan Flört

Larvfötterna har säkert traskat omkring på balsaträdet innan det blev nedsågat så även om de inte syns längre så var det sådana med från början.

Helt visst fanns det nog ett och annat löv på trädet också, som alla småpojkar med en morakniv vet så passar de utmärkt som segel till barkbåten och masten gör man ju av en tunn gren från nyss nämnda träd.

Niclas, som gillar båtar i alla dess former.

ElLobo
0

#5: Skrattande 

Och jag håller med, båtar är trevliga, men lura mig nu inte till att börja bygga sådana igen!