Riktig tropikvärme.
Nu har det regnat ganska rejält här i några dagar med åska och stigande termometer, idag nåde den 30 grader mitt på dagen, inte så mycket kanske än del tänker, men när klockan snart är 22:00 och det bara har gått ner till 29 grader så är det inte så trevligt längre när vattnet börjar dunsta, jag kom in för bara en liten stund sedan och var helt blöt på armar, ben och i ansiktet, jag skulle bara gå till Supermarketen och köpa mig ett par kalla pilsner så här på lördags kvällen och fick ställa mig i duchen direkt.
Ute ligger det som ett tätt diss av fukt när man tittar upp mot gatljusen och värmen och regnet ska bara öka, det är visst tyfon varning på sydkusten igen och all den varma och regn fyllda luften pressas in över bergen och blir kvar på den här kitel liknande liknande platån vi bor på, med bara 50 meter över havsytan och berg på några tusen meter runt omkring finns det ingenstans för det och ta vägen, så här packas det på och svämar över floder och åar nästan över allt, och mer rengn ska det bli säger dom…. fy tusan vad varma dagar det kommer bli ett tag nu
.
Fisken/ trivs inte längre i varma vatten.
Hej
Jag var i Thailand 2006 och reste runt en del där i södra delen av landet ,,,var där 6 veckor. Hade inte under 35 grader någon gång på hela resan inte ens på nätterna och fuktigt som tusan hela tiden. Varmaste dagen var över 45 grader och havet var runt 35 hela tiden.
Regnade gjorde det 2 dagar några timmar om dagen …Var där i Nov-Dec det var varmt för årstiden sa dom.
Skillnaden mot Sverige blir ju enorm då det var ca 1 grad och regn när jag åkte och 0 grader och snöblandat när jag kom hem igen.
Jag gillar värmen men det finns gränser för mig med
Gismo

Ja, det är inte speciellt mysigt någon längre tid, det där. Och det är ju inte värmen i sig som är så jobbig utan det är det fuktiga klimatet som gör det så pass jobbigt. Det är väl bara att försöka göra det bästa av det. 
det ösregnar just nu i borås men inget ovanligt för oss boråsare
sani
www.bosnafly.n.nu
#1 Ja riktigt så illa är det ju inte här.
#2 Det är ju sant, man får ju försöka så gott det går i allafall, det är ju lite tråkigt när inte färgen torkar på modellerna bara, och vintrarna är ju lika fuktiga fast kallare förstås, det blir riktigt rått och kallt då när fukten krypper in överallt.
Det värsta var första veckan 40 grader varmt och 98 procent fukt svårt att andas sedan var det ju ac på rummet som stod på 20 grader och alla fordon som det var minus grader i .,..Var ju som gjort för att bli kanon förkyld direkt.
Var en härlig resa trots värmen ,,,,underbara människor och maten är kanon.
#5 Jo ditt är det ju nära nu så lite sugen är man, men det får nog bli i vinter det.