Bra / Dåliga säljare
Av flera skäl så har båda trådarna tagits bort helt. Bakgrunden är den att ett antal Medarbetare och andra medlemmar (ingen som funnits med på dåliga säljare!) har tyckt att det lätt blir en form av "pajkastning" och många gånger snubblande nära förtal i framför allt tråden "dåliga säljare" och att det oftast bara blev vinklat från ett håll. Därför kommer de inte återpubliceras.
Om man fortsättningsvis drabbas av en oseriös eller dålig säljare så får man tala om det i en enskild tråd, för att göra andra uppmärksamma på det.
Däremot så ser jag och flera andra gärna att det läggs mer krut på de som är värda att gynnas. Bra näthandlare hittar man på vår länksida under: Butiker på nätet.
På detta sätt så är jag övertygad om att vi kommer att kunna behålla den goda stämning och tonläge som annars råder i trådarna här inne på modellbygge.
Mvh
Sajtvärd Stefan med Medarbetare på modellbygge.ifokus
Stefan - Modellbyggare

Kan man inte ha en tråd där man får rekomendera nätbutiker som man tycker varit bra, eller där dem kan gräva fram det mest obskyra saker man kan tänkas komma på t.ex. För egen del tycker jag det är bra med en tråd där det berättas om de goda exemplen, och varför man tycker dem är bra så att man kan upptäcka nya butiker. Sen kan var och en utgå från den informationen och välja bort de butiker som inte fått en rekomendation genom att inte nämnas. Tycker dessutom att det är bra när vi kan lämna varningar om mycket oseriösa butiker/säljare.
stefan,bra gjort tycker jag.
sani
www.bosnafly.n.nu
Bra initiativ Stefan!

Ja de e nog enda rätta för visst har en del kommentarer varit i gränslandet till det otilllåtna och det är lite väl synd att ni sajtvärdar ska få ta smällen för det.
Men o andra sidan lite synd för jag har klart haft nytta av den.
Mvh Johan

Bra. Jag kände att det här med dåliga säljare började accelerera bortom kontroll och det är inte alltid hela historien berättas. Jag är däremot inte helt med på att tråden om bra säljare tas bort då den ju faktiskt lyfter fram det positiva.

Bra Stefan!
Tack, äntligen då jag varit emot trådarna.
Likaså tråden om användarnamn på ebay (ännu ej tradera) som saknar relevans då budgivningen numera är anonym.
#1 Ett sätt är att när man presenterar något i "Nytt i bygg-, referens- eller verktygshögen" även tala om var den är köpt.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Bra Stefan…
Jag har heller aldrig gillat dom där trådarna.
Det är som någon skrev att man får inte ta del av hela historian kring ämnet…så det blir ju gärna lite vinklat…om ni förstår vad jag menar…
Tyvärr är det ju omöjligt att få en objektiv bedömning, på det stora hela taget. Man får ju inte heller glömma att det finns "bra/mindre bra" kunder också…
Nackdelen med i princip alla forum är att det står folk fritt att göra utlåtande om saker som de inte har full, eller ens någon, insikt i. Men de utrycker sig på ett sätt som får det att framstå som ren fakta.
Självklart ger det upphov till diverse missförstånd som brukar eskalera i en regelrätt pajkastning.
Nej, någon lista är inte praktiskt genomförbar, även om tanken var god. Däremot måste jag säja, att min personliga erfarenhet är att flertalet "Hobbyhandlare" på nätet är väldigt seriösa och bra att ha att göra med.
/Stefan

Förslaget att lägga en liten kommentar om säljaren då man presenterar sina inköp i "nytt i bygghögen" är en himla bra idé. Själv kommer jag göra det hädanefter.
¤10
samma här.
sani
www.bosnafly.n.nu