Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1084 ggr
classeman
0

Min sommarkatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga ut lite bilder på min Hellcat som jag färdigställde under min semester. Det är Academys Hellcat F6F-3/5 i skala 1:72. Som kanske syns på bilderna har jag tyvär fått en del lim på insidan av huven syns mer i verkligheten än på bilderna.

classeman
0

mer bilder.

classeman
0

En bild till.

classeman
0

Och så en sista bild. Ser nu att det är dags att blåsa kameran ren från damm.

StefanW
0

Snygg katt!

Stefan - Modellbyggare

PonCar
0

Oj vilken snygg "katta"!! Så du hinner bygga modeller på semestern du? Ja jag har inte ens börjat min ännu -men så värst mycket byggande lär det nog inte bli är jag rädd… Men framåt höstkanten skall det väl bli nya tag!

AndersE
0

Jag gillar lackeringen mycket. Fin "finish"!

ElLobo
0

Mycket snygg!

Azgaron
0

Mycket snyggt bygge Classeman!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

berfrund
0

va snygg den va, vilket djup i färgen hur har mannen lyckats med att få det så bra??

bosnafly
0

kanonfin

www.bosnafly.n.nu

classeman
0

Tack allihop.

#5 Jag hann ialla fall måla den under semestern det mest var nog annars färdigbyggt innan igentligen.

#9 Jag målade den först i en mörkblå grund färg. Jag blandade sedan i ett par droppar vit i den färgen och målade ganska rikligt där solen kommer åt att bleka. När detta var klart blandade jag i ytterligare lite mer vitt men denna gången målade jag lite mer fläckigt. När detta torkat lade jag på ett lager klarlack innan jag satte på dekaler. Därefter förseglades dekalerna med ännu ett lager lack. När lacken var torr la jag på en rätt tjock omgång olje wash. Och sedan avslutade jag med ett sista lager klarlack.

AndersE
0

#11 Vilket jobb, men du har ju fått utdelning!

För mig låter det otroligt att man kan lägga så många lager utan att utplåna alla detaljer.