Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettnyheter
Läst 780 ggr
StefanW
0

Tamiya dec -06

Tamiya släpper en del nyheter under december månad som t.ex. 1/12 Repsol Honda RC211V'06,  1/35 German Armored Car AB43 för att se alla, så följ länken till deras hemsida med nyheter!

http://www.tamiya.com/english/news/news0612/news2.htm#89697

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Faxlin
0

Motorcykeln var häftig som sjutton.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

StefanW
0

Det är ingen bra modell om man vill börja. Det är ofta en hög svårighetsgrad på dom.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Faxlin
0

haha, fast häftig var den;-)

Audiatur et altera pars

StefanW
0

Personligen så gillar jag gamla hojar (t.ex. HD från WW2 eller Fatboy eller dyligt) för jag tycker också att ljudet skall vara "rätt"

Men sanningen ligger ju alltid i betraktaren ögon, så vad man gillar är ju som smaken, delad! det utan att inte bli imponerad av nya modeller!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Faxlin
0

Ja själv ligger en hederlig Honda Gold Wing på önskelistan. Ja irl då. Men det är aldrig fel med drömmar ;-)

Audiatur et altera pars

StefanW
0

En får aldrig sluta drömma och låta barnasinnet försvinna…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

AB43 an är väl samma som italires?

//Mvh Ronny

StefanW
0

Ja, med stor sanolikhet. Läste om det på fineScale i september. Skillnaden är väl att Tamiya skickar med några andra figurer, om jag inte är fel informerad. Pansar är inte min starka sida, dock kan jag inte låte bli att titta på olika pansarbyggen då många lyckats väldigt bra med vädringen. Det har fått till följd att jag kommer att sätta ihop en Leopard (Revell)för att prov och se hur jag lyckas!

Vad bygger du i huvudsak?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

hm ca 80% pansar men då och då hoppar jag på lite

annat för att få omväxling just nu ligger det en panzerII 1/35+en fiat cr 42 1/72 på bordet

//Ronny