F3H Demon 1/72
Äntligen har jag byggt färdigt Emhar's F3H Demon. Den har legat till sig sen i höstas.
Emhar sats är helt ok med nedsänkta panellinjer och bra passform. Kroppen har dock lite grov och ojämn yta och mår bra av en omgång med sandpapper. Själva bygget var inga problem med minimalt spacklande. Jag målade planet med Tamiyas sprayfärg och klarlackade med Tamiya clear. Dekalerna var inge vidare men jag hittade nya dekaler från Xtradecal hos Rebell hobby. Dessa var riktigt bra och fungerade utmärkt med Micro Set och Micro Sol dekalvätska.
Nedsmutsning gjordes med grå fingerfärg som penslades i alla panellinjer. När fingerfärgen torkat tog jag bort överflödet med en fuktig trasa och tops. Jag upptäkte att fingerfärgens pigment fäste riktigt bra i sprayfärgen och jag fick använda lite Ajax för att få bort allt. Detta har aldrig hänt förr och det kan kanske bero på att den blanka färgen eller klarlacken inte var 100% torr.
Missilerna är bara provisoriskt ditsatta för foto och de ska få lite mer färg. Jag har beställt en "äggmålare" från Panduro som jag ska använda för att måla stripes på bla missiler. Återkommer med rapport i ämnet.
Det känns riktigt bra att kunna parkera ännu en tidig navy jet i min växande samling.
Hogge.
snygga plan,jag har en bra samling men obyggda än så länge,men f-14 och f-7 är de jag gillar mest.
sani
www.bosnafly.n.nu

Mycket snyggt! Gillar din samling där :)

Snygg samling!
Snygga byggen!
Mycke fina byggen Hogge 

Verkligen fin Demon Hogge och de andra planen också! Kul med en sån tema-samling.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Tjusigt bygge Hogge!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Snyggt byggda modeller, men den snyggaste mest stilrena du hade där i samlingen är helt klart din Grumman F11F Tiger. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Jo F11F Tiger är riktigt snygg kärra. Märkligt att det bara är Hasegawa som gjort en vettig modell.
Nu när Hobby Boss kommer med flera navy jets i 1/48 är det kanske dags att byta skala, De har ju Fury,Tomcat, Corsair, Demon på gång. Hoppas nu bara någon tillverkar en Tiger och en Banshee i 1/48
Trevlig och snyggt byggd liten samling!
Gillar tidsperioden ,och valet av modeller.Dom äldre Navy planen är mycket snygga tycker jag.Testor har eller har haft en Banshee 1/48. Mycket fina modeller som sagt!
MVH Lennart

På Modeling Madness finns ett bygge av Testors #7522 F2H Banshee i skala 1/48.

Gjorde en liten sökning och hittade dessa Tiger och Banshee i 1/48:
F11F-1 Tiger Blue Angels -- Lindberg 70542 - 1/48
F-11F Tiger -- Lindberg 70504 - 1/48
F11F-1 Tiger -- Fonderie Miniature - 1/48
ARC
F2H-2 Banshee -- CollectAire 4827 - 1/48
Cybermodeler In-box review
Cybermodeler Build
F2H-3/4 Banshee -- Collect-Aire 4844 - 1/48
HyperScale
F2H-2 Banshee -- Hawk 5011 - 1/48
F2H-1 Banshee -- Testor/Hawk - 1/48