Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2184 ggr
bosnafly
0

Catalina

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har byggt en Revells byggsats av Catalina med Mig-15,nöjd med passformen,ingen spackel alls på Catalina,bara lite på Mig-15.Sitter och målar nu med pensel eftersom färgen blir lite flammig och det tycker jag är ok,eftersom catalina har landat en hel del på saltvatten och det påverkar lacken eller är jag ute o cyklar nu?se bilden o bedöm själva o tipsa mig

sani

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

Helt riktigt! det är ungefär så där flammigt det skall vara, kärran lär ju inte poleras i brådrasket, om alls, så då ser det ut så där

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Jämför med originalbilderna här.

Några skillnader på byggsatsen och verkligheten är att de svenska Tp 47 hade mycket mindre observationsfönster på bakkroppen.

47001 hade inget ksp-torn fram.

Den nedskjutna 47002 hade tornet, men ingen ksp monterad.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

mest så tänkte jag på saltvatten,den påverkar ju en del,därav målade jag med pensel istället med sprutan,och det märkte jag wildesau att den inte hade kps,men vad göra åt obseravtionfönster,låta det vara så som det är.

sani

www.bosnafly.n.nu

WildeSau
0

#3 Jag hade låtit det vara.

Annars måste du göra en träplugg i ungefär rätt storlek och sedan göra egna vacu-formade huvar och försöka spackla och passa in dem..

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

tack igen wildesau

sani

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

Ser bra ut Sani!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nähä du!

Så där ser inte en Catalina ut! Inte den jag har hemma i vitrinen i alla fall Flört

Fast flygtyget är urtufft tycker jag, ångrar nästan att jag gav bort den Monogram 1/48 jag köpte för en spottstyver i Märsta för X-antal år sedan.

Niclas

bosnafly
0

¤7 har du nån bild på hur den ska se ut då?Obestämd

sani

www.bosnafly.n.nu

Roca
0

Den ser ju fin ut Sani! Har själv gått och funderat på samma byggsats. Snygg Catalina från dig också Niclas Glad

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

#8 Får jag gissa har han just gjort det! Glad

Ser snygg ut som sagt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

bosnafly
0

känner mig lite dumm just nuSkäms

inte visste jag att det var bilen han menade men nu har jag lärt mig det oxå….

sani

www.bosnafly.n.nu

Proosen
0

Sani, min far sade alltid att alla inte kan veta allt så det är lugnt. Inte ska du behöva känna dig dumm för att jag skojar lite med dig.

Flygplanet är nog äldre än Pontiacs variant på samma modellnamn, jag gillar båda två.

Niclas

bosnafly
0

det är lungt….när du nämde farsan så kommer jag på en låt,var ett tag sen jag hörde den,så minnet lite dåligt

farsan sa härligt härligt men farligt farligt………..eller nåt sådantFlört

www.bosnafly.n.nu

sponny
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#13 OT!! Metal!! Skrattande