Från förra länken,Stukan och Spitfiren lär ju bli riktigt maffiga,mums!!
Det kan man väl säga! Efter att ha kollat lite mer ingående i dem så blev jag inte besviken iaf! Blev hemskt sugen att sätta igång snarast!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja de var ett bra lass du fick hem nu Azgaron 
Tur att ja kunde ta över den där Viggen
Jo, jag lär klara mig ett bra tag på bara dem! 
En Viggen i 1/48 är ju inte fel! Ska bli kul att se när du börjar bygga den sen!
MiG-21an ser ju intressant ut! Ovanligt fabrikat!
den ser fin ut,tackar för den
www.bosnafly.n.nu

#9,10 har byggt en liknande 40k vagn och måste faktisgt säga att de var både roliga att bygga och hade en hög detalj rikedom och en mycket bra passform, men priset de ligger på fick migf att åter gå till hedliga bilar istället.
#9-10 Kul med stora Warhammerfordon!
#11 En Jagdpanther är ju inte fel!

#11 kul! Jag hade valt tamiyas tvåkomponents putty och en hemmagjord kamm av ståltråd och tandpetare för att göra den zimmeriten 
hoppas det blir bra!
Mvh Hampus

Snygg box! Protesterade inte frugan när du tog köksfläkten?
Stefan - Modellbyggare

Nice! Kul med gamla Escimodeller! Har också ett gärng som jag köpte på tradera för nått år sen! Lite varierande i detaljering, men mycket går ju att fixa som bälten till stolar tex!

Ser trevligt ut Tommi!

Jag tänkte att det kanske vore dags att visa att jag fortfarande lever. Lämnade taxin på service på Regeringsgatan i torsdags och vad kunde vara lämpligare än att slinka in på Wentzells under tiden. Då ville en sån här följa med mig hem, alla är väl förvånade över att det blev en halvbandare? Inte mycket tid över till att bygga annars men jag funderar på att smita till Guldsmedshyttan och Axvall. Hade ju varit bättre om Axvall hade varit först så kunde man avslutat dagen hos Liden och sedan åkt upp till Guldsmedshyttan och väntat på att garagedörrarna ska öppnas.
HaDe
Bjarne
Ser trevligt ut Bjarne!
Håller på med ett par stycken i något mindre skala!

#21 Ring Christer på 0501-10614 eller 070-3645912 och när du vet att du kommer att passera Mariestad. Det brukar inte vara några problem om han är hemma.
Stefan - Modellbyggare

Jag har fått hem lite smått och gott från Hannant's;
först ut två konverteringssatser från Loon models (1/72) att använda för att bygga t.ex. en Messerschmitt Bf 109 G-6/AS, mitt ena bidrag till GB #14 Nattaktiviteter! Satserna består av nya, annorlunda utformade kroppshalvor samt separat roder i resin, designat att användas med Revells G-10-byggsats.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Och så kände jag att det var dags att kolla in en byggsats från Hobby Boss! Ren nyfikenhet, plus att det följer med en hel del extra, alternativa delar, t.ex. olika sorters vingar, som kan komma till nytta i kombination med ovanstående inköp..

#24-26 Trevliga inköp Peter! En 109a eller tre är ju aldrig fel! :)
#27 Ser trevligt ut Berfrund! Har själv just provat Vallejofärgerna jag köpte för ett tag sen och de funkar bra!
#24 Bara en massa godis. 
Loon är fina, men dyra.
HobbyBoss ser hyfsad ut förutom spinnern som är alldeles för lång eller om man ska kalla den konisk.
AML kommer att bereda dig många roliga byggtimmar, men blir fin när den är färdig. Lycka till med vacu-huven. Här är ett bra boktips också för att bygga tjeckiskt. Avia S-199/CS-199
Det fanns t.ex 3st olika kylsystem till dem. En del med vingkylare och andra med en typ av inbyggd värmeväxlare i vingen.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#29 Ser trevligt ut Sani!

#28 bra sagt! 
#30 tack för tipsen!
¤33
vet inte riktigt,men säger till när jag får hem den
tack för info om den
sani
www.bosnafly.n.nu

#33 Har sett filmen när jag gick en kurs på Livgardet för många årsen typ i början av 90-talet.
Brandmännen på däck springer i kängor och shorts och inget annat på sig och det smäller utav bara helv…
De filmar alla start och landningar och det är på en sådan film man fångat hela händelsen.

¤39
visst är den fin stefan?jag brukar titta i mon låda då och då och bara titta på den….är jag konstig som gör så?
sani
www.bosnafly.n.nu

#40 Nä! Öppnar också gärna kartongen och tittar på innehållet och önskar att alla modeller man köper skulle vara fyllda på samma vis och ha en så detaljerad beskrivning!
Stefan - Modellbyggare

#40 nää titta i lådan de e helt normalt de gör jag också.
#36-39 Trevliga inköp Stefan!
Bjöd på en JAS i torsdags, men missade den med en krona! 
Också lådtittare! Måste ju kolla hur den ser ut och vad som ev. behövs ifråga om färg och tillbehör! Sen är det ju kul att titta i största allmännhet!

Att titta i lådan är ju halva nöjet, ibland plockar man fram en modell ur bygghögen bara för nöjet att titta i lådan
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#45 Det var en fin modell, helt i min smak!
Stefan - Modellbyggare
Frågade om han hade kvar den brandbilen som vi pratade om innan,visst hade han det stefan.tyvär så åkte jag inte dina trakter efter flytten.
visst är den vacker stefan?han hade skaffat lite rymdmodeller oxå,en MIR hade han,sen en stor och läcker BISMARK från tamyia,gud vad stor den var o mäktig men lagom dyr…
sani
www.bosnafly.n.nu

#47 Säg till om du åker dit igen, så kan man skicka den på posten! I så fall kan jag säta in på ditt konto.
Stefan - Modellbyggare
eller så kan du få hans telnummer så kan ni sköta allt,vilket som,men jag ska inte dit på ca 2-3 månader,ligger 2,5mil från borås,heheheh,lite långt att cykla på en kärringcykel…….
sani
www.bosnafly.n.nu
Bra träning! 
#52 Spännande maskin, Sau! Har du någon intressant fakta (som du brukar ha) att berätta?
#52 Ferrari kan ju aldrig vara fel
. Håller med om Racer2Racer - bra kille! Denna byggsats anlände idag (köpt av Racer2Racer) och den var mycket väl inslagen. Dessutom tog han sig tid att fråga om jag fått paketet. Stabil kille!
/Stefan
Trevliga inköp Sau och Stefan!
På tal om segelflyg, vad användes för kärror vid Grand Sasso?
Och finns de som modell?

#55-2: Det var tolv DFS 230 C-1 (med bromsraketer) som användes.
Tack för svaret ElLobo!

#55-2 och #57: I skala 1/72 har Airmodel en vakuumbyggsats och Huma en injektionsgjuten.
Special Hobby har en injektionsgjuten i 1/48, och i skala 1/35 finns en resinmodell från Penguin Models.
Tack igen!
Uhh, resin det låter dyrt! Dragon har ju ett set med Skorzeny och några fallskärmsjägare. Skulle man kanske kunna göra nått kul med!