Kolfiber
Jag undrar om det finns dekalark föreställande kolfiber att köpa,och i så fall var?
Pentti.
Hallå
Japp det finns att köpa i massa olika varianter och färger …
Finns bla hos Hiroboy,Viragohobby,Hlj osv tror alla säljer det.
Kostar från 50 kr och uppåt.
Gismo76
Ett förslag bara som jag hittade direkt
http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?cPath=25_32_34&products_id=318
Gismo

Jag har för mig att det finns sådana. Våra bilbyggande vänner som använder dessa kommer nog snart med förslag på handlare. 

#3: gismo var snabbare … 
#2 Hallå, kollade på hiroboy, verkar finnas det jag behöver!
En fråga dock; är det dyrt att beställa från england? funderar på att beställa nogon modell samt div. tillbehör…..

#5: Om du tänker på portokostnaderna, så kan man generellt säga att portot från Storbritannien till Sverige med Royal Mail i många fall t o m är billigare än vårt inrikes porto med Posten …
"6 : Ok, så det tillkommer inga andra avgifter?
Hallå
I från England är det dom priserna som står plus frakten men kollar du så blir modellerna ofta dyrare och ibland väldigt dyra, än att köpa från Asien.
Och beställer du inte färg eller vätskor så får du sakerna på 1 vecka annars kan det ta tid på grund av alla nya regler osv.
Jag har handlat en del från Hiroboy själv och det har funkat kanon varje gång…
Mvh Gismo

#7: Jag har aldrig handlat av HiroBoy men jag förmodar att det står lite mer info på hemsidan, annars får du göra ett "testhandlande" utan att avsluta, så kommer det nog upp fraktkostnad och olika leveransalternativ.
Vi skriver om varandra här idag Ellobo men det är ok ….Hiroboy och Steve heter han som äger det har jag för mig är väldigt bra. Ända gången det tog lite tid var när dom flyttade till nya lokaler för något år sedan.
Gismo
Du kan ju höra med Anders på Virago Hobby han har en del med så slipper du hadla från England om du inte vill det .

Länk: ViragoHobby
Stefan - Modellbyggare

Hiroboy är i princip klockren att handla med, har hört om fall där förfrågningar inte fått något svar. Ha då i minne att det är en "vid-sidan-om-rörelse" där Steven har ett jobb att sköta utöver hobbyverksamheten.
Frakten är som sagt inget att oroa sig för, visst det blir lite dyrare att ta från England än t.ex. någon av de asiatiska nätbutikerna, men du slipper tull, moms och andra pålagor då det är inom EU's gränser.
Snabbaste leveransen från Hiroboy är två dagar! Hur han nu lyckades med det vet jag inte? Trodde knappt mina ögon när avin låg i lådan så snabbt.
Det finns många olika fabrikat av kolfiberdekaler men en som jag bara hört gott om är Scale Motorsport. De har en som kallas "high defenition" som är något utöver det vanliga enligt andra byggare.
Själv har jag testat både dekaler och att måla genom ett nät. Dekalerna ger bästa resultatet men att måla duger också om man inte är supernoga med ett skalenligt resultat. Lite pilligt att få nätet att ligga tätt emot överallt där man vill ha kolfiberlook men det funkar som sagt ganska bra.
Den kolfiberdekal jag testat med bäst resultat hittills kommer från F1-specialities och den reagerar mycket positivt på dekalvätskor och smiter åt mycket fint.
Det var väl något om mina erfarenheter på det här området. Jo, en sak till. SMS-dekalerna ska tydligen gå att blåsa på med hårfönen för att få den att krypa på plats i veck och annat otyg i formväg. Har en inredningsdekal från dem som jag inte testat ännu och där står det hur man gör, bl.a. föntricket.
Lycka till!
Niclas