Föranmälan Grevens Glue Galore
Hej
Det börjar dra ihop sig till GGG, och den som vill får gärna i förväg skriva in de byggen man tänker ställa ut, så sparar vi lite tid vid inskrivningen. Klasserna är följande:
Tema: Årets tema är "Figurer" - i alla skalor och sammanhang.
Junior: modeller byggda av barn och ungdomar t.o.m. 15 år.
Truck: Tunga lastbilar av alla stilar och skalor.
Competition: Vad som helst som är med i tävlingar.
Diorama: Byggen med miljö - alla stilar - alla skalor.
Custombilar: Ombyggda glidare - alla skalor.
Hot rod-bilar: Ombyggda bilar t.o.m. årsmodell 1948 - alla skalor.
Street Machine: Ombyggda bilar fr.o.m. 1949 - alla skalor.
Standardbilar: Fabriksoriginal - alla skalor.
Flyg upp till skala 1:47: militära eller civila.
Flyg skala 1:48 eller större: militära eller civila.
Pansar/militär "Vapen": - alla skalor.
Pansar/militär "Övrigt": - alla skalor.
Surplus: Övrigt som inte passar i ovanstående klasser.
Skriv ditt namn + adress.
Skriv vilken klass du tänkte ställa ut i + vilket bygge det handlar om.
Exempel: Nisse Hult, Byggsatsgatan 1:25, 123 45 Limköping
Hot rod: -32 Ford tudor
Pansar: Sherman Tank
Tema: Wille Wheelie
Ja, ni fattar galoppen. Maila uppgifterna senast den 25:e till min vanliga e-mail; claes@mbox382.swipnet.se så ligger underlägg och deltagarnummer och väntar på dig när du kommer till GGG på Brunneby Musteri den 27:e. Det går givetvis bra att anmäla sig på plats också. Det är drop in från kl 9.00 och ingen föranmälan behövs i så fall.
Varmt välkomna! Hälsningar Claes B-F

Det här vill man inte missa,så vi är två som kommer att åka från Skaraborg, får se om det är fler som hänger med!
Stefan - Modellbyggare
¤1 funderar om att åka med.
var kan man läsa mera om detta?
sani
www.bosnafly.n.nu
I vilken stad kommer detta evenemang att hållas? Hittar inget om det i texten… Eller ser jag dåligt
? Kommer det att finnas några försäljare på detta evenemang?
Jeppe

#3:
lördag den 27 juni
Grefvens Glue Galore
Brunnebyhallen, Brunneby Musteri, Rv 34, Borensberg
Info: Claes Beck-Friis, 070-988 59 32
Tack Vargen!

#6: 

# Både privata och firmor är där, förra året så va bl.a. ViragoHobby och PumaHobby där. Man kan beställa utav dem i förväg så slipper man frakten…

Sedan får man inte glömma bort att Diverse obskyra och högst subjektiva specialpriser kommer också att delas ut till intet ont anandes deltagare. Utöver det fina prisbordet!
Stefan - Modellbyggare
#8 Okej… Tack för infon Stefan… Nu blev jag ännu mer sugen på att åka dit… Känner att jag behöver fylla på mitt plastförråd lite(det tycker dock inte min flickvän
Men det får bli ett senare problem att lösa…)

Tyvärr
så ska jag jobba på dragracing tävling i Västerås just den helgen och kan inte åka dit…
Surt sa räven…som man säger…
Hej igen
Hittills har 18 säljare anmält sig till byggsats-swapet (både militär- och civil-byggsatser) så det gäller att hålla i plånboken :-) Vi har dessutom fixat rabbaterad entré till Museihuset i Ljung som ligger fem minuters bilresa från GGG. De har veteranbåtar, 1:43-bilar och modelljärnvägar m.m. Det är klart sevärt även för oss byggsatsentusiaster. Med största sannolikhet kommer även Juha Airio från Finland att besöka träffen i år. Att se hans modeller live är värt resan bara det.
Varmt välkomna till GGG den 27:e! Hälsningar Claes B-F
Hej
Hur stor är denna utställning ungefär? (Antalet utställare, antalet besökare)
Sugen att åka och titta.
/Rickard
Hej igen
GGG brukar ha mellan 80 - 90 deltagare som ställer ut byggen i tävlingsklasserna, och drygt 300 övriga besökare som bara kommer och tittar. I år har vi bytt lokal så det blir spännande att se hur det påverkar siffrorna. Du är välkommen du också Rickard!
Byggsatshälsningar Claes B-F

Jag har varit flera ggr på GGG-utställningen och jag måste säga att det är nog defenitivt en av dom trevligaste, bästa och mest sevärda utställningarna som förekommer i det här landet…
Har även besökt Museihuset i Ljung, och jag kan absolut rekommendera ett besök även där…
Finns massor med leksaksbilar, några riktiga bilar och en hel del gamla härliga träbåtar att titta på…
Låter lockande…funderar skarpt på att åka upp. Bor i NV Skåne, någon i trakten som ska dit?
/Stefan
nån från borås soms ka med eller gbg?
sani
www.bosnafly.n.nu