He177 A6 Revell 1/72

Snyggt jobbat så långt PeO!
Vad är det svarta som ligger framför wasan?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar Az.
Det lilla svarta är en SR-71 i Eggplanes format. Tog en hel timme att få ihop
. Den håller på att få lite dekaler.
PeO
Ser mycket bra ut, ska bli kul att följa bygget.
De här ska verkligen bli intresant att följa.
En härlig maskin den där.
Ser kanon ut så här långt..
Henke
#6 Hehe, jag tyckte att formen såg bekant ut men lite för liten! Inte så konstigt då! Du får visa upp den när den blir klar!
Har själv funderat på att skaffa några av de där äggplanen!

Tackar Sponny och Henke
#9 Skaffa ett par, det perfekta avkopplingsbygget, jag har några till i garderoben 
Har kommit lite längre på Greifen, kroppen ihoplimmad med helt OK passform. Ett snabbt drag med nagelfilen när etylacetatet har torkat är nog det enda som behövs. Motorer och luftintag limmade på vingarna, också det helt OK.

Snyggt jobbat! Ser jättebra ut, så här långt. Tycker att det är ett coolt flygplan. Finns nog en del intressanta kamo-alternativ, eller?
Tyvärr var det nog ingen speciellt lyckad konstruktion…Jaja, tyskarna kan ju inte lyckas med allt 
/Stefan
Spännande plan detta! Tyskarna var framåt med sina konstruktioner. En hel del togs väl "i arv" efter krigsslutet av såväl öst- som västsidan inom respektive flygplansindustrier. Var det inte någon annan på detta forum som också håller på med en likadan Greiff?
#10 Jo, jag får nog göra det vid tillfälle! Verkar kul!
Ditt bygge går ju framåt fint!

Spännande bygge. Vad är dom där 3 småplanen för något. Flygande bomber?

Tackar för alla glada tillrop.
#14 Jo det finns ett antal mer eller mindre skumma camo alternativ. Vilket det blir vet jag inte riktigt än.
#17 Stämmer bra. Radiostyrda anti-shipping missiles. Det var väl dåtidens Exocet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Henschel_Hs_293
Här finns det lite mer att läsa.
PeO
Mycke fint byggt så här långt 
Är det en nyare revellsats det där eftersom passformen är så bra?
Min He 219 passar inte lika bra kan jag säga 

Tackar Tunnan.
Jo det är nog en nyare alltid. Har för mig att det stod 2007 på Revell stämpeln i kroppen, ritningen är i alla fall copyrightad 2007.
PeO

Ser bra ut!
Tja!
Ja har också en grief! Men den hade andra saker under vingarna! Nån slags bomb, raketdriven sak. Fritz-x hette dom. Antar att den tunga bomben skulle få raketdrift rätt ner i backen. Tänk att få en bomb i överljudsfart i skallen! Snacka om bunker krossare… Tyskarna hade samma saker som engelsmännen hade i sin lancaster, de hade ju "tallboy", på många ton. Den skulle föstöra ubåtsbunkrar mm.