Slip-papper och färg
Jag undrar om det finns finare slip-papper än våtslip 2000? Behöver slipa mellan lackeringar.
Önskar även tips på bra fabrikat på vattenbaserad akrylfärg lämplig till airbrush? ( vill helst använda samma fabrikat,så långt det är möjligt)

Det finns ett bra set med slipdukar från Micro-Mesh: 3600, 4000, 6000, 8000 och 12000 grad plus en gummi-slipkloss.
Jag gillar Vallejo Model Air speciellt framtagna för arbrush, bara att droppa rakt ner i srutan, ingen spädning behövs.
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Hiroboy har dessa Micro Mesh dukar till ett hyfsat bra pris har själv köpt därifrån och dom funkar bra.
Färg köper jag därifrån med fast den är inte akrylbaserad utan cellullusa (undrar om det stavas så ) baserad så den luktar massor är giftig. Dock går dessa färger ,,,att få i vilken nyans man vill.
Mvh Gismo76
Japp, Vallejo Model Air är bra. Likaså Gunze och Tamiya. Beror lite på till vilket användningsområd - blank, matt eller sidenmatt?
/Stefan

Jag har ju också gått och blivit vallejofrälst, relativt lätta att få tag på och billiga, från just Hasses butik, hobbybokhandeln! 
Alfahobbys kusinbutik Orion har dem också, möjligen kan de beställas därifrån också!
Sen har ju tamiya lite slippapper upp till jag vet inte vad 2000, 4000?, de har bl.a alfahobby. Sen finns abralonduk från mirka om jag minns rätt, upp till 4000 tror jag, minns inte vem det var som köpte och testade lite olika såna här dukar på denna sajt för ett halvår sen sådär? Jag har själv letat lite efter dessa men inte hittat. Ett gammalt fultrick är cigarettaska som slipmedel, fast jag är ju rökfri… 
En del använder "grönduk" och tvättsvampar också, men det måste ¨vara mer som kanske 400-800, för lite ruff blir det, men bra före grundning, på vissa ytor.