Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 865 ggr
[Hayabusa]
0

Nostalgi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ju Mors Dag igår, det undgick väl ingen..? Under mitt besök så var det något annat som inte undgick mitt intresse - två byggbeskrivningar från 70-talet! Airfix "paradmodeller" från denna era i skala 1/24. Borde härstamma från -74/-76, cirka. Båda är i bra skick, men Mustang-häftet har någon liten fläck av lim & färg. Spitfire-häftet är fläckfritt, nästan "mint condition"!

Helt klart blev jag lite nostalgisk..Glad

/Stefan

Azgaron
0

Trevligt! Inte illa att hitta såpass intakta instruktioner! Kul modeller med! Lyckades faktiskt få tag i dem för ett tag sen! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Raldor
0

Byggde Spitfire och Bf. 109 någon gång på 70-talet. Tyckte att dom var roliga att bygga då. Instruktionerna och lite delar är tyvärr allt som finns kvar av dom.

[Hayabusa]
0

#2 Ja, jag byggde även Bf109:an och Hurricane. Tyvärr, finns inget av dessa modeller kvar - enbart dessa två häften. Minns att det var imponerande byggsatser och verkligen "Top of the Line". Förmodligen inte lika imponerande idag…

/Stefan

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den som spar, han har. Glad

Här är en kartong med "fyllning"…

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Greenhorn
0

#4 Det kitet har funnits på marknaden ganska länge va? Jag har för mig att brorsan byggde en stuka i den skalan på 70-talet om jag inte minns helt fel. Tyvärr blev den "nedskjuten" av några välplacerade kinapuffar….

WildeSau
0

#5 Japp, kolla längst ned i listan på ATF

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus