Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 11550 ggr
Temeraire
0

Airbrush från Jula?

Borde någon av de Airbrush som Jula har funka för en total nybörjare? och den där minikompressorn de har?

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

leo-
0

dom flesta maskiner funkar det handlar mest om hur länge

Sven-Erik
0

Vi har ju haft en del diskussioner om detta tidigare på forumet. Hittar inte på dem nu. Efter min högst personliga erfarenhet så funkar sprutan skapligt bra! Men kompressorn var rena katastrofen för mig. Skramlade sönder på 10 minuter! Obestämd

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jula Airbrush 299:- Slang 49:-

Jag har ett sådant kit och den fungerar fortfarande.

Den kräver dock betydligt mer luft än min Rich AS-2.

Annars har Gizmo76 hittat en billig airbrush på hiroboy.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Har en liknande kompressor som jag köpt från Clas i sjön, och försett med en tryckregulator, fungerar finfint

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Tunnan]
0

Jag har en Julaspruta
Men har inte testat den än Skäms
Jo föresten, jag tesade ju Saus, funkade bra tykte jag.
Kanske inte är till för lite mera avancerad målning direkt men annars så….

denstore
0

Jula-sprutan är väl en kopia på HP-100-serien, så den funkar nog helt OK. Den som jag klämde på kändes lite rå och opolerad, men sånt går ju att ordna, och då blir det nog en OK spruta för den som är på sparbudget.

Joppo
0

Jag använder deras "proffsmodell"… Tycker den funkar kanon… Mycket airbrush för pengarna… Gillar även att den har en ställbar "spärrskruv" för färgflödet…

Pajje
0

Jag har också den som Joppo har, och den funkar kanon tycker jag, man får vara bra duktig innan den blir för dålig enligt min mening. Dock vet jag inte om man kan köpa lösa nålar till den, då jag råkade böja min och den sprutar lite snett nu, det är inte så lätt att boka tillbaka den så den blir exakt rak.

johannespanzer
0

#8 den där sprutan är fruktansvärt lik min "ami 200" köpt på artistica. Om den skulle vara identisk, så har artistica extranål till den (2,5 mm? om jag minns rätt)

#6 Denstore? Skulle du rekommendera den sprutan till mig som extraspruta?

denstore
0

Personligen så brukar jag rekommendera mot de här sprutorna. De funkar, men kvalisorten är kanske inte den bästa, och det känns lite som att det skiljer ganska mycket spruta till spruta. De funkar helt OK för att lära sig de mest grundläggande bitarna, och är i min mening bättre köp än många "nybörjargrejer" som säljs i paket.

johannespanzer
0

Jag köpte ju på mig en julaspruta "proffs" ink slangen 348 tror jag för ett tag sen. Kan bara instämma med:

#3 Wildesau, oj vad den drar luft jämfört med också min ami200. Annars är det inga bekymmer med den, ger inte lika fina (tunna) linjer som amin, men det hade jag inte trott heller.

Usch vad jag saknar denstore föressten! Rynkar på näsan

berfrund
0

# 11 Dito Skrikandes

WildeSau
0

#11-12 Instämmer!

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Joppo
0

#11-13 Samma här!

NBISaladin
0

#11: Vaddå vaddå? Vad har jag missat?? Har det hänt nåt med denstore?

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#15: Han har av olika skäl avslutat medlemskapet på Modellbygge iFokus. Dock finns han fortfarande kvar på andra iFokus-sajter.

NBISaladin
0

Jaha, ok. Ja, det var trist!

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus