Dekaler för F15 Söderhamn till övers?
Hallå där!
Jag undrar om det är någon som har eller känner någon som känner någon som kan tänkas ha F15 Söderhamns förbandsmärke till övers, det som sitter på nosen på en J28 tex? Jag har Hellers, det ark som kom med planet, men det ser ut som om Revell har lite - eller rättare sagt, mycket - bättre kvalitet på det märket.
Någon som har? Jag vill verkligen ha bättre märken för det här blir ett speciellt bygge. Mycket speciellt. Det är också lite brådskande.
Jag är också intresserad av de två gula "F" som finns på Hellers ark.
Hälsningar,
Magnus.
Ska inte hälsingebockarna titta åt varsitt håll?
Framåt i flygriktningen alltså.
Det gör de varken på Heller- eller Revelldekalarket.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Hade Bemik decals ett ark med samtliga flotiljmärken, har för mig jag sett det hos Rebell hobby. Fanns nog både i 72 och 48. Sen vad det gäller gula bokstäver är det ett mindre bekymmer. Specialtryck har ark med både svart och vit kant runtom, det kan man nog få ta på fortfarande - annars kan jag nog bistå med det om jag har rätt storlek och kant vill säga!
//Marcus

1/72. Har du "F"? Egentligen behöver jag inte något finare än kit-arkets "F". Och egentligen inget mer avancerat och noggrannare än dekalarkets F15 märken. Jag tror att Revells är bättre i utseende än Hellers och det skulle jag vilja ha.
Magnus.
Skriv mått i mm och säg om du ska ha vit eller svart kant! Jag kan, med betoning på kan ha Söderhamnmärke, men är inte 100! Vill du att jag ska skicka till dig, gör du enklast så att du skickar ett frankerat brev till mig! Jag ska inget ha för dekalerna.
Marcus Johnson

Magnus, om det visare sig att inte Marcus har några Söderhamnsmärken så hör av dig till mig, så kan du få mina. //Peter
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Peter och Marcus, jag tackar väldigt mycket!
Höjden på "F" är 7mm och bredden 4.5mm, och höjden på F15 märket är också 7mm. Det är gult och har en vit kant. Fast egentligen skulle en rak "1" vara bättre, för det är en sån jag ska fixa till, men det går med "F" om jag klipper och skarvar lite, så det är därför jag behöver dem. Jag ska sätta det på sidorodret för att göra det likt J28an som står på muset i Söderhamn. Se peters bilder: http://modellbygge.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=7af6bd38-1169-403a-b7c6-877ff3a21e2c
Det är rött i kronan på märket, men på Hellers ark är den helt gul och bocken är inte fin alls. Inte bra.
Sänd mig postaddress!
myk646@gmail.com
Magnus.
Och jag kom på ett märke till som jag helst vill byta ut, och det är "Krossa huven" dekalen som sitter på var sida under cock-pit. Jag vill ha den i vit, men har den i gult och rött om jag minns rätt. Gärna också "Fara Luftintag" vill jag ha, men dessa två sista är inte det viktigaste. Det är framför allt "F" (eller en rak"1" ser ut som ett "l") och F15 märket som är viktigt.

Ojdå, ser att jag skrev lite otydligt.
Jag ska göra en "l" (en etta) av "F" -et, och det är gult med en vit kant.
Magnus.

Är det möjligt att sända idag så att det förhoppningsvis kommer imorgon? Jag sänder en slant på en gång isåfall.
Magnus.

Ursäkta min iver, men jag är väldigt intresserad av dekalerna och undrar hur det har gått?
Magnus.
Ursäkta att jag dröjt och inte svarat! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag hade inga så små "F" som 7 mm. Min var större, ca 1,5 cm. Söderhamnsmärket hade jag inte heller utan för F 4 Östersund var det! Men finns det ingen svenskbyggare här inne som sitter på Specialtrycks gamla ark?
//Marcus

Hej Marcus! Jag förstår, det var synd!
Jag hoppas att det finns någon annan som har.
Roca - Peter, har du dessa dekaler?
Magnus.

Magnus jag ska kolla nu, F15 dekalerna borde finnas, du kan skicka mig din adress i ett PM! (Meddelanden, uppe till höger)
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus