Airfix 2009
Kikade in på airfix.com i dag för att titta på Humbrolfärg. Såg att deras hemsida såg riktigt trevlig ut och att den fått ett rejält lyft. Det som var kul och se vad för nyheter de kommer att presentera under 2009. Det verkar som Airfix delat in sina modeller lite, nyare satser och Airfix classics sm verkar vara gamla godingar. Man har också kommit med en Toolbox med de mest nödvändiga verktygen för nybörjaren, nytt penselsortiment och att du kan köpa Humbrols vattenbaserde färg. Kika in läken: www.airfix.com/new-for-2009/
//Marcus

Kul att de börjat ge ut nya satser. Spitfire PRXIX är ju en goding för svenskbyggarna, hoppas den kommer med svenska dekaler.
mosqiton i 1/24 är en riktig VILL HA modell tyvärr out of stock och sedan har vi ju priset som vanligt
Men 680 delar där har man att göra en stund och om man kollar filmen så verkar den väldetaljerad hoppas bara den har bra passform på bitarna och inte som vissa man har läst om här
#3 Är Mosquiton verkligen släppt?
Airfix har ju en del kommande intressanta nyheter, bl a Sea Vixen i skala 1/48. Även deras Canberra och TSR.2 är ju intressanta byggsatser. Personligen tycker jag inte de känns direkt prisvärda, med tanke på vad man får. Men det är positivt att en klassisk tillverkare som Airfix är "alive and kicking" (tror jag).
En annan klassisk tillverkare, Revell, har ju lyckats ju ut fina byggsatser till riktigt bra priser. T ex deras senaste Ju88 i skala 1/32.
/Stefan
Den finns med i products näst sista sidan med pris och allt , men om den är släppt vet jag inte

Står att den släpps i november. http://www.airfix.com/airfix-products/aircraft/military-aircraft/19301950/a25001-de-havilland-mosquito-fighter-version-124-a25001/?searchguid=2009517152232&resultspage=2&sortorder=
Men detta verkar ju bli en airfix man faktiskt vill ha. Kolla videon under "history" fliken!

#6 Udda liten video inget ljud?

#6: Skulle ju kunna bli kronan på verket till min Mossie-samling, men av någon anledning vill jag inte ha den 

Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tja, varför inte? Det enda som talar emot är priset och storleken, annars hade jag inte haft något emot denna byggsats. Ja, under förutsättning att den håller en bra kvalitet på gjutningar, passform etc.
/Stefan

Storleken är ju det bästa! Inget som går upp emot flyg i 1:24!
Detaljerna… Detaljerna…