Avslut
Hej!
Det kan ibland ta lång tid för att få avslut på ett bygge.
Denna helgen har jag gjort avslut på två st.
Tristar Pz 38 som har stått still i två år pga pilliga band samt en Tamiya Opel Blitz som stog still under april pga det fina vädret. Båda modellerna kan varmt rekomenderas.
Bifogar några bilder

snygga byggen
Väldigt snygg Pz38! Men vill ju se Opeln också 
Kan varit så att jag hade lite bråttom med att skriva att jag ville se opeln 
Men det var grymt fin tycker jag!

Snygga byggen!

Mycket fina byggen!! Själv önskar jag att jag kunde färdigställa mina egna byggen nångång. Det finns alldeles för många halvbyggda objekt i mina samlingar.
Finfina byggen!
Mycket tjusiga byggen! Alltid kul att kunna få avslut på sina modeller!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Riktigt snygga gillade specielt Opel

Mycket finabåda två. Gillar speciellt fotstegen på torntaket! 
Gillar speciellt panzer 38:an, den ser man inte så ofta. Är det Italeris modell detta?
edit - läste en gång till såg att det var Tristar, är de fina de satserna, aldrig provat någon?

Mycket snygga båda två !
Hej!
Tack all för de trevliga kommentarerna.
13# Jag tillverkade "fotstegen" med hjälp av calibre 35. Utmärkt hjälpmedel för denna detalj. Jag tycker att Tristar är OK lite sämre passform i förhållande till Tamiya och kanske något svårare montering.
Tyvärr verkar det som om Tristar har gjort konkurs.
MVH/Roger

Superfina modeller! Opeln gillade jag speciellt, ska bygga den i 1/72 snart. Pz 38:an också häftig, gillar på nåt vi dom där tidiga vagnarna, ganska små verkar dom vara också.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Snyggt Jobbat

Väldigt snygga! Hur var tristaren att bygga? Har sett att de har väldigt många plåtar i sinna modeller 

Riktigt snygga byggen bägge två. Bägge står på vill ha listan.
Så fina de är!
Har du vitrinskåp till dem?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#16 Ja en Pz 38 är riktigt liten. Ställer man den brevid en Kungstiger eller en samtida fransk B1 bis så är det svårt att förstå att det är samma skala. Den är lite av en favoritvagn Det finns dessutom en massa varianter på chassit att bygga inte minst strv m41.
#18 Jag har bara byggt en vagn från Tristar men känner att jag kan rekomendera märket. Tamiya är dock enklare att bygga.
#20 Jag har ett skåp för mina modeller som jag hittade på IKEA. Jag måste montera in ett nytt hyllplan snart för det börjar bli trångt.
Roger
Grymt snygga bygen du gjort Roger
Helt otroligt fina 
Snygga båda två, men jag hade nog valt att inte ha kapellet på.
Det ser lite konstigt ut och så missar man den fina lasten på flaket.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus