Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1655 ggr
Fisken33
0

Spade Ace Models.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hittade jag en för mig i alla fall ny band tillverkare, vet inte om ni har hört tallas om dom förut men den här är en ask med Pz III/IV länkar i 36 eller 38 centimeters länkar, står olika på asken och deras hemsida, just denna ask innehåller 230 bandlänkar i 1/35 i samma kvalite som Frulebanden, det ända man får göra innan man sätter ihop dom är att bytta ståltråden som medföljer, den är lite för grov.

Denna ask gav jag 160yuan för med frakt från Hong Kong där dom tillverkas.

Tillverkarnas hemmsida: www.sinobravo.com

Fisken33

[Henke29]
0

Intresant de där Skrattande
Va ligger en sånn ask i pris ???

Henke

Fisken33
0

Har hållt på och lägga in fler bilder i inlägget och redigerat texten så det kom inte med förens nu, med dessa gav jag som sagt 160yuan för med frakt.

berfrund
0

enl Seb:s valuta räknare skulle det bli C:a 178:-

Fisken33
0

Oh sorry, här sitter jag och tänker i yuan, tack för det berfrund.

[Henke29]
0

Såg riktigit fina ut dom bandlänkarna Skrattande

berfrund
0

#5 håller med och priset var heller inte så farligt…

[Henke29]
0

Mums säger man bara.
Då man har en Dragon Panzer IV hemma.
Men till den fick ja Magic Track till.
Har aldrig pulat me det förut.

Henke

Fisken33
0

#7 Det värsta är bara att dom inte har storlekar som passar till den, det är bara 36/38cm länkar dom har och dom passade inte på min Tamiya Pz III jag skulle haft dom till, lite synd, men det kanske finns andra drivhjul till man kan fixa.

Azgaron
0

Ser som sagt intressant ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Fisken33
0

Jag har pratat lite med tillverkarn idag och dom bandlänkar som jag är ute efter ska dom tydligen släppa rätt så snart, han sa också att dom ska släppa nya varje månad så jag antar att det är ett ganska nytt företag, han är dock aldrig online när jag är så man kan inte hålla några längre samtal med honom.

[Henke29]
0

Aha okej då kanske de kommer som sakt till Panzer Ivan också nu då..

Henke

starhawk
0

#11: Panzer Ivan är det nåt tysk-ryskt samarbetsprojekt? Glad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Henke29]
0

Ojdå de blev lite fel hehe.
IV ska de stå inte Ivan haha

Henke

Tails
0

Finns där metalband till en churchill så är jag intresserad Cool

Fisken33
0

#14 Inte än vad jag kan se kan kolla deras sida, här är en fungerande länk hoppas jag.

http://www.sinobravo.com/

Fisken33
0

Har fått lite mera info från tillverkarna nu, och dom har hållit på i ca 2 år, med efterforskning och allt, och dom ska som sagt försöka släppa nya bandmodeller varje månad.

Sedan påpekade jag att ståltråden som medföljde var lite för grov, och han lovade att skicka ett nytt knippe till mig.

Som jag nämde så var det givetvis fel band jag beställde och när jag frågade om jag kunde få bytta dom mot ett passande exemplar så lovade han att han skulle bjuda på dessa band när dom blev färdigtillverkade och låtta mig behålla dom första jag hade bestält, låtter helt ok för mig.

Hittade en ganska bra bild på ett par fördiga T-72 band monterade på vad som ser ut att vara ett Tamiya chassi.

Azgaron
0

Ser ju helt Ok ut tycker jag!

Det var ju superjuste av dem!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

WilcoX
0

#16 Verkar ju som du har fått rätt bra kontakt med dom.

Vad tror du dom säger om mängdrabatt för iFokus medlemar ?

Och kommer det några band till Sd.Kfz modellerna? Glad

Fisken33
0

#17 Jo det kan väll räknas till bra servic tycker jag.

#18 Än så länge verkar dom medhjälpliga, vem vet det kanske blir ännu bättre om man nämner att man är västerläning Glad.

Tja vem vet, jag kan ju höra med dom om dom är interesserade av att ge lite test exemplar till några intresserade, då kan dom ju få ett utlåtande av lite mera erfarna byggare, själv tycket jag dom ser väldigt bra ut.

Jag kan ju tipsa dom om den här sidan så kan dom ju kolla runt lite, nu finns det ju en engelsk presentation av sidan som kan ge endel fakta i alla fall.

johannespanzer
0

Ser mycket tjusigt ut. Men verkar lite svårt om de passar till vissa märken och inte till andra. Vad menas med 36 mm? Är det bredden på banden, eller bredden på "kuggarna" de passar på?

Det är nåt smålustigt över namnet Spade Ace, det heter ju Ace of Spades (enligt Motörhead iallafall), men va vet jag om kinesiska! Flört

Har inte provat såna där metallband än, men det ser onekligen mäktigt ut. Skrattande

Fisken33
0

#20 Jag tror att dom är universala, och 36mm är väll måtet på själva band länken i verkligt måt, fast att det givetvis sak stå cm, men jag har märkt att dom har fler fel som kan vara lite förvirande,Tex artikelnumren stämmer inte med de som är på deras hemsida och bilder jag har sett på andra ställen, så det är frågan om man ska vara hundra på att allt är korekt.

Vad det kommer till vad dom ska släppa för bandlänkar så verkar det som om dom inte har någon speciel ordning dom verkar ta dom i utan det är lite slumpartat, vad jag vet nu är att det kommer band till Panzer IV snart.

Men jag har en del fråger jag ska ställa själv så det kan ju bli en lite lista till dom.

Denna kommentar har tagits bort.
Fisken33
0

Det här är bara en "efter jobbet syssla" han har så jag kan bara komunisera med honom över ett msn messenger liknande program dom har, så det tar ett litet tag att få svar ibland, vet inte om det är så att han håller på att starta upp det själv så han bara har tid efter sitt jobb.

[Henke29]
0

Skulle vatt kul att testa ett par till Panzer IV sen..

Henke

Fisken33
0

Nu äntligen efter lång tids väntan har jag fått mina efterlängtade band, inte någon jättesnabb leverans direkt.

Dessa är också väldigt bra kvalite på om jag får säga det själv, kanske inte den bästa pasformen på drivhjulet här men jag har inte sett hur samma typ av Frule band är i passformen.

Dessa ska vara till en Pz IV av tidig model, men jag ska andväna dom till en Pz III.

Första bilden är en storleks jämförelse på 3:orna från samma tillverkare och 4:orna jag fick idag, ingen synbar skillnad kanske, med 3:orna passar inte på drivhjulet till denna Tamiya modell av en Pz III, det vart att beställa ett par bredare, och idag kom dom som först.

johannespanzer
0

Läckert! Usch vad sugen jag blev!

Är det såna du har till den fina panzer 4:an du bygger också?

Vilken panzer 3 är det som skall byggas? Jag blir mer och mer såld på dom där tidiga panzers!  Glad

Fisken33
0

Jag andvänder Frule band till den, men extra länkarna är från denna tillverkare.

Det är Tamiyas #215 som är på planerings stadiet än så länge, men det är väll tänkt att den också ska få piffas upp lite.