Riktigt trevlig modell det där.

Den ser nästan färdig ut ju..
,nice,funderar på att inskaffa en sån jag med nu.

Den är klar för målning nu. Sen tänkte jag ha figurer och någon bottenplatta till den också. Modellen kan jag rekomendera.

Vilken snygging! 
Vad är det för modell?

Ser ju bra ut Elmis! Ska bli kul att se den målad!
En sån modell får jag nog ta och sätta upp på listan över framtida inköp!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
De där ser ju inte alls tokig ut..
Kul när det för en ggr skull passar bra..
Ja en sånn där får man nog skaffa sig framöver..
Henke

#8 Tackar Elmis. Jag vill också ha en sån där! 
Antar att det är ett kombo av tamiyas 2 byggsatser
kubel plus deras radiotält? Kanske nån som vet?

#11 Det låter högst troligt. Jag har planerat in lite målning i kväll så fler bilder kommer.
Ser riktigt trevligt ut 

Tjusigt Elmis! Ska blin kul att se den målad sen!
Ser mycke lovande ut
Det är väl kul med hjul ? 
Ska bli kul att få se den målad sen.
Ser kanon ut så här långt.
Henke

#19: Fast nu när det är påsk kanske du skulle målat den kycklinggul? 
Fast det där ser bra ut!

#20 Och kanske satt lite fjädrar där bak
.

#21: 
Ser snyggt ut Elmis!

Snyggt byggt ökenkubel!

Halloj!
Såg just att Azgaron börjat med en tiger, och jag, hmm, har börjat på ett diorama med en panzer etta.
Tänkte höra med dig vilken ökenfärg du kör, och möjligen kunde vi trixa till det att alla tillhör samma enhet eller nåt! 
Må du alltid finna skugga och vatten!

Hej!
Jag har lagt Hu83 på min. Har inte satt dit dekaler än så allt är möjligt
.
De alternativ jag har i asken är sPzAbt 501 HQ company, Maintenance service unit, Tunisien 1943, Luftwaffe Anti-aircraft Unit också Tunisien 1943 samt Ramcke´s Fallschirmjäger Brigade.
Må du alltid finna oaser på din vandring!
Hmm, måste kolla om jag har en intakt Hu83!
Min Tiger kommer att bli sPzAbt 501 7e eller 8 kompaniet om jag bygger enligt med beskrivningen!
En annan finner bara hägringar! 

#26 Elmis Super! Jag har slutat med enamel/oljebas färg för jag bor så litet så vädringen blir dålig. Men nån sorts sand eler möjligen randigt med sand/pansargrå för mig.
#27 Azgaron - jag läste i din tråd också och jag frågade mest för enligt uppgifterna jag har, så bytte de ökenfärgen några gånger, de nitiska tyskarna! S jag undrar vad som stämmr bäst. Jag ska skriva nån lång harrng i min tråd.
Då låter ju ssPzAbt 501 som ett rätt solklart (hehe) val? 
Tyvärr befinner sig min tank i Libyen 41 och tillhör Pz.Rgt.5, 5 leichte Div. Det är det enda afrika alternativ jag har, men jag skall kolla på mina andre ark efter 501, vad har de för "symbol" tro?. Sen har jag i bakhuvudet någonstans att den första styrkan som skickdes var "lätt" och sen uppgraderades med tyngre stridsvagnar,ska surfa runt lite efter info, fast det blir senare, återkommer!
Som sagt tidigare, så blir det spännande om ni lyckas få ihop dom till samma Abt.
Detta följs med nyfiket öga.
Ska bli kul att se vartåt det hela utvecklar sig! Det hade ju som sagt varit kul om vi får ihop den lilla truppen!
Hehe, ja 501 är nog rätt solklart, men inte alltid färgerna som sagt! Min Italeri är ju också 501!

Ja, jag håller med
. Jag går på 501. Färgerna hade varit kul om vi får någorlunda men det skilde säkert på individerna IRL också!