dubbla färgsprutor, en kompressor
Halloj! Efter debaclet med färgsprutan, har jag nu bestämt mig för att köpa en till, för det var bra hemskt att vara utan i 5 veckor. Det blir den billiga Jula "proffssprutan" som "backupspruta".
MEN hur kopplar jag på nåt smart sätt in dubbla sprutor samtidigt? Jag har snabbkopplingar, så nåt snabbkopplingsbaserat skulle vara bra?
Eller kanske nån här har en mycket smidigare lösning, gärna bilder på ert "set" för inspiration! 
Jag hade samma problem när jag köpte min Evolution. Den hade annan gänga än min Badger. Men den hade något som såg ut som en hane till en snabbkoppling också. Det visade sig vara de så jag köpte en hona som passade till slangen och en hane till Badgern så nu är det lätt att skifta mellan sprutorna. Wentzels hjälpte mig att få hem kopplingaarna från importören.

Orso - tackar, attans va bra det där verkar, sisådär en 5 gånger bättre än vad jag hade tänkt! 
Dum fråga kanske, men sluter den där kopplingen också tätt när den är öppen, så du kan byta spruta medan tanken är full, utan att tappa all luft?

Den snabbkoppling jag har till min Infinity sluter tätt precis som sina större kusiner verktygskopplingarna.
Mycket smidigt att kunna snäppa loss sprutan utan att bry sig om att stänga av luftflödet först.
Niclas

#3 Tackar Proosen, jag anade det, men var tvungen att fråga.
Nu måste jag bara lista ut var såna här kan handlas, enkelt och billigt (förutom wentzels då) gissar att det blir en tur till lundgrens rör igen, kanske har de liknande hemma? 

Gissar att en välsorterad järnhandel med tryckluftsgrejer har kopplingar som passar. De borde rimligtvis kunna få fram det du behöver om det inte finns på hyllan.
Lycka till!
Niclas

Handlade en sån julaspruta i onsdags. Sjukt nog så tror jag att den är 98% eller nåt likadan som min ami200 spruta.
Kort "recension" fast kom ihåg att jag bara haft airbrush i, är det ens ett halvår?
Finnishen är nåt snäpp sämre och mässingen inuti ser inte lika glänsande ut och så är bakdelen (den svarta "pennan") i aluminium tror jag, istället för stål.
Den sprutar bra, kanske inte lika smalt som min andra, men koppen är större vilket kan vara fint, 7 milliliter ryms i koppen om jag fattat rätt. Amin rymmer 2 ml.Har inte köpt någon koppling ännu, för jag hade tur, så det var samma gäng på julasprutan också. Jag rekommenderar den (som andra redan gjort tidigare) som nybörjare, eller reservspruta, riktigt fint pris! 399 + slang om man behöver för 50 extra! Svårslaget för double action!