Ser ljuset i tunneln
Tänkte visa hur den lille båten blev med lite färg på. Jag byggde den egentligen enbart för att kolla färgval. Känner att det kommer att bli ok med denna färg även på den stora "riktiga" båten. Bygget har stått still väldigt länge, men förra veckan sprätte det till lite i byggtarmen, och det verkar hålla i sig. Kanske jag får nåt klart för en gångs skull.
Den lille är helt scrachbyggd, och det har inneburit en del knaserier, det är ju inte så lätt första gången. Inga erfarenheter att falla tillbaka på, så att säga.

Bilder i ett tidigare stadium, finns på bifogad länk
http://modellbygge.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=97187401-6210-4e16-a4db-7627d0f0c796
Ser bra ut!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

snyggt!! det en vikingbåt om jag inte e helt ute å cyklar

Tackar.
Ja, det är mycket riktigt en vikingabåt. En kopia i halva skalan av Billingboats Oseberg.
Billinboats är i skala 1:25, så denna bör då vara 1:50.
Vasa är 1:100
Något tips från någon kunnig ang segel? Tygval, färg osv ?
Tittade in på din länk. Oj vilket skepp. Tjusigt.
Jag blir bara sååå sugen att bygga ett sånt men tiden räcker bara inte till.
Nåt tunt linnetyg i beige/ naturfärg kanske.
Man ser på bilder röd/vit randiga a´la etiketten på explorervodka. Det hade jag inte valt.
Nu är jag inte kunnig i ämnet men svarar ändå
.

snygga båtar, klart att den ska va som etiketten.
…
Ser ljuset i tunnel man får hoppas att det inte e ljusen från ett X2000…

Man behöver inte vara "kunnig i ämnet" för att ha en åsikt. Alla förslag mottages tacksamt.
Ja, jag tror det får bli något åt naturfärgat hållet. Linne blir nog bra, om jag hittar något lämpligt. Vi får se vad frugan har i gömmorna.
Annars får jag väl offra ett par av kalsongerna…(fast de inte är av linne)
Hav tröst, den stora båten blir med randigt segel. Inte så mycket för att jag tycker att det är snyggast, utan för att Billingboats envisats med att måla streckade linjer på seglet som skickats med. Det går inte att göra så mycket annat. Om man inte byter ut det helt och hållet naturligtvis.
Ang X2000, så är just det resonemanget lite av min livsfilosofi, kan det gå åt h-vete, så gör de det…
(Fast jag tror nog att just detta bygge kommer att bli klart)