Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 3201 ggr
gorby
0

Königstiger..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycks om denna königstiger, jag själv gillar inte målningen, vet ifan vad jag tänkte på Obestämd

gorby
0

..

gorby
0

….

AlliN
0

snygg kungstiger

Tails
0

Jag tror egentligen inte du är så av banan som du tror. Det är svårt att måla med pensel utan att avsluta med något filter från en airbrush. keep up the good work!!

gorby
0

Tack :)

Modellen är inte klar ännu, men jag vet inte riktigt vad jag tycker om själva camot. Sen har färgen blivit tjockare lite här o där vilket gör den glansig,, finns det något sätt att fixa det på tror ni?

Annars är det bara lite vädring på den o så i med gubbarna..

Tails
0

Där finns en lösning. Fixa nagelfilar/polerare på typ HM eller någon i tjejbutik. Fila sen ner färgen som sticker ut på ett sätt som får det att se slitet ut. T.ex att ett antal grenar skrapat emot färgen. Exempel se Anders Isakssons Strv 122 nedan(han har nog inte gjort så men man kan få fram samma effekt så):

Azgaron
0

Sen kan man ju alltid slänga på ett lager matt klarlack!

Ser bra ut! Det svåra med penselmålning är just att inte få det för tjockt! Måla hellre tunna lager och flera gånger!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

johannespanzer
0

Jag tycker det ärcharmigt med lite "fulkammo" jag menar inte kunde väl alla stridsvagnar vara "perfekt" målade? En del kungstigrar var ju målade med kanter på målningen, som på din. Skrattande

Fint våtslippapper kanske för att få bort ojämnheter? Kanske på med dekalerna sen? Sen en wash med smuts kanske? Köp en sprayburk med mattlack kanske för att matta ner lacken?

Jag har börjat testa lite med torrpasteller, som budgetvariant av såna där migpulver eller tamiyapigment. Väldigt enkelt att använda, men funkar nog bäst på matt färg (fastnar dåligt på blank). Möjligheterna är oändliga, det roliga har ju bara börjat med din tank enligt min mening! Skrattande

Men om man ser på moderna stridsfordon så har de ofta olika glans på kammot, vet inte hur det var med tyskarnas färger, men de blandade ju färgpasta med bensin, diesel eller vatten har jag läst, så inte kan färgkvaliten varit superbra?

gorby
0

Tack för svaren, ska testa med våtslippapper, vad är bästa sättet att sätta på dekalerna? Bara på med dom och sen mattlacka alltihopa? Sen blir det lite "vädring" på vagn och på larvfötterna, nu är dom helt rena.

Azgaron
0

Ett bra sätt är att lägga ett lager med Johnson KlarPolish iaf. på ytorna som ska ha dekaler. Sen på med dekalerna, och även där kan Johnson vara till nytta har jag hört, Därefter brukar jag lägga på ett lager till ovanpå dekalen för att säkra den, men det går säkert bra att köra med mattlack med en gång!
Johnson är en akryl, men härdar bra och tål ganska mycket efter ett tag!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

johannespanzer
0

Ah, vad bra azgaron, jag har inte monterat några dekaler än, bra klarlackande, jag menar, klargörande! Flört