Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1950 ggr
Fisken33
0

Zimmerit katastrof!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt första försök att göra Zimmerit, vart väll inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men men, man måste ju börja någonstans.

Klicka på tumnageln och på bilden för större bild.

Fisken33

ProMod
0

Nja…Jag har väl sett bättre zimmerit…Men jag faktiskt sett sämre också…

Det finns bara ett sätt att lära sig något…Och det är att försöka tills man kan det…

Fisken33
0

Jo dom säger ju det, övning ger färdighet.

Tails
0

tycker int du ska vara missnöjd med det. Absolut inte. Har du sett hur de såg ut?

Fisken33
0

Jo jag vet jag har studerat många bilder, men det verkar varegera lite från fabrik till fabrik hur det ser ut plus att jag valde att göra det lodrät i stället.

Azgaron
0

Tycker att det ser bra ut!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Greenhorn
0

Håller med de andra inläggen. Zimmeriten ser ju bra ut!

Fisken33
0

Nja, lite övning till så kanske det ser bättre ut.

Som tur är så är det lätt att få bort det jag andvänder.

Fisken33
0

Nu har jag gjort några nya försök och nu får i alla fall tornet vara färdigt, det duger ått mig i alla fall, sedan är det ju bara resten av vagnen kvar….. suck  Obestämd

Bilder.

pelleb
0

#8 Det där ser kanonbra ut. Får du till resten lika bra kommer det att bli toppenfint Glad

PeO

Fisken33
0

Tackar, det är vad jag går och hoppas på också. Glad

Playtime
0

En mera sliten zimmerit som har varit med ett tag.

tycker det ser mycket bra ut Skrattande

Gubbarna har förmodligen klampat runt en hel del och det har uppstått slitage. Lite splitter och en och annan kula har väl förmodligen också fått delar av den att luckras upp.

Azgaron
0

Snyggt Fisken! Lycka till med resten!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Fisken33
0

Tack tack, jo visst är den sliten alltid, och det kommer man ju inte ifrån, men det blir den ju med tiden så det är bara att kratta på och ta det som faller bort och det man missar som slitage.

Ifall ni undrar vad det är jag andvänder mig av så är det inte putty som jag vet många andra andvänder sig av, utan jag har kört med en Valejo produkt.

Joppo
0

Jag tycker också det ser fint ut… Gillar speciellt de trasiga partierna… Möjligtvis ser den lite tunn ut på sidan av tornet… Men det kanske är fotot som luras lite?

Fisken33
0

Jag har gått efter den här bilden i tjocklek, det är väll inte exakt skalenligt men det är ingen picknik att få det som man vill direkt. Flört

PonCar
0

Ursäkta en dum fråga från en som inte kan så mycket om pansar: Vad är egentligen Zimmerit -jag menar, vad slags materiel är det? Jag vet att man applicerade detta för att försvåra aptering av minor o andra sprängladdningar på tanken (eller?). Enlighten Me!

ElLobo
0

#16: Ungefärliga ingredienser:

40 % Bariumsulfat - BaSO4
25 % polyvinylacetat - PVA
15 % pigment (okra)
10 % Zinksulfid - ZnS
10 % sågspån

The history of Zimmerit    

Zimmerit (Wikipedia)

TommiN
0

Det ser bra ut enligt mig.Glad

Fisken33
0

Tackar för allt positivt support, ska väll försöka fixa till resten framöver och se om det blir bra det med.

Tails
0

hur är den där Whitestone i förhållande till putty?

// mycket undrande

Fisken33
0

#20 Skrattande Väldigt kladig att jobba med, men lätt att göra rent, vatten och en tandborste till Tamiya verktygen jag andvände. 

Torkar ganska fort i tunna lager, vet inte hur den är med tjokare.