OT Min nya arbetsplats
Har fått ett säsongsjobb med skötsel av grönytor i Borlänge med omnejd 
Kommer att kuska omkring på en sån här och dess lite motorstarkare brorsa.

1,8 miljoner kvadratmeter gräs som ska klippas var 6-7 dag fram till september med sannolik förlängning in i oktober.
Fyra nya maskniner, två av den mindre och två av den större. Alla fyrhjulsdrivna hydrostatdrivna maskiner på drygt 800 kg (1600 kg verkar vara surrningsvikten framåt eller något sådant). Attans så smidiga att svänga omkring med upptäckte jag vid dagens testklippningar, den vänder runt med 75 cm's cirkel vid innerhjulet fram.
Så ni som bor i Borlänge, bered er på att Proos med kollegor kommer att surra omkring med trimmrar, handklippare och åkklippare hela sommaren.
Niclas
Skönt att höra att du fått nått att göra ett tag iaf!
Lagom gräsklippare! Skulle nog inte ens kunna vända i vår trädgård!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Å jo, fast det är klart…om er trädgård är mindre än 4 meter i fyrkant så kommer jag inte runt för det är allt som behövs för att sno runt den.
Jo, visst är det skönt med lite kneg igen och med lite tur så sträcker det sig över minst 6 månader. Då slipper jag Jobb- och utvecklingsgarantin med sin usla ersättningsnivå och kan då om jag inte hittar något nytt stämpla med något bättre ersättning istället.
Niclas
det är ett bra jobb nu på sommaren när solen skiner
en annan sitter och får nerslag efter nerslag men har inte gett upp än

Jo du Leo, här har det också duggat tätt med "tack för visat intresse…bla, bla, bla… annan sökande osv…"
Men här fick jag äntligen napp trots att jag aldrig kört dessa stora maskiner. Måste väga tungt att ha jobbat med mark- och parkskötsel på annat sätt i nästan tre år.
Ge inte upp hoppet, även om det känns tungt, en ljusning kommer även om det som i mitt fall tog nästan tre år innan det gav något.
Lycka till!
Niclas
Grattis Niclas!!
Thomas
Gräsmattan går i vinkel och är smalare än 4m. Motorgräsklipparen vi fick är nästan overkill! 
Att få lite mer än vanligt är ju inte fel så jag hoppas att du får hålla på misnt ett halvår!
Vet själv inte om jag har jobb efter augusti då mitt år med bidrag tar slut. Ev. får jag jobba vidare på nystartjobb, men får jag inte så går jag tillbaka till mina 65% eller vad det nu är, då anställningen jag har inte är a-kassegrundande! 
Hoppas du hittar nått vettigt Leo!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Grattis till jobbet!
Fram med tumstocken när du sätter igång så får vi se en scratchbyggd sådan i skala 1/24 till sommaren. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Grattis till jobbet Niclas!
Och jag håller med Sau. Men en lite hottad variant kanske.
ser ut att kunna passa med en v8 med raka pipor bakom ryggen

#9 Nånting ditåt.

Grattis! Du får ju garanterat en fin solbränna i sommar. Till och med välstekt.
Vi syns på byggmötet i Ornäs om du ska dit?
mvh Magnus
Kul att du har fått jobb..
Sånt jobb är inte fel nu när de vankas sommar mm..
Henke

Grattis Niclas! Jättekul! Skönt att det ordnade sig.

Tack ska ni ha allihopa!
Byggmöte är inplanerat sedan länge och objekt finns också att sätta tänderna i med både start och mål där och då.
Vi syns!
Niclas

Toppen Niclas att du fått ett gig! Så får man väl hoppas att du kan få nåt fast sen, kanske inom kyrkgårdsförvaltning, eller maskinunderhåll eller nåt?
Du kan inte puttra ner till Vadstena i sommar, jag har 2000 kvadrat mullvadsgrop som kräver klippning var 5:e dag…
BTW, såg ditt snorhäftiga MIG-bygge "på en annan sajt", rasande skoj bygge som säkert ger "puristerna" dåndimpen, sånt gillar jag!
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Suveränt jobb Niclas! Maffiga maskiner (thats respect man), massor av frisk luft och dessutom off-roadkörning på arbetstid. Kan det bli bättre!! Dessutom kan du göra verkliga klipp i sommar! Man får gratulera.
Pontus

Härligt att du grejat jobb,nu är det bara att börja fylla bygghyllorna.

Grattis!

Grattis till jobbet Proosen! Jag ser också fram emot den scratchbyggda och pimpade gräsklipparen i skala 1/24!! 
Grattis till ditt nya jobb Proosen 
Akta alla prydnadsbuskarna nu bara om du får syn på lite lättklätt i sommarvärmen
Lätt att dom blir lite lägre då
Har själv testat den varrianten, men jämnt blir det 

Ska försöka tänka på det Tunnan, men huvudet lär väl snurra åt alla håll kan jag tro!?
Niclas
Skönt att höra att det fortfarande finns hopp om att få tag på jobb i Sverige, grattis till det Proosen.
Tips från mig som har kört åkgräsklippare i några år: Kom ihåg SOLSKYDDSFAKTORN!
Man tänker inte på det när man susar runt för det är svalt och skönt med man bränner sönder knän och huvud på några timmar. Så smeta på :)
Grattis till jobbet, jag blir lite avis!

Tack än en gång!
Å tack för påminnelsen om solskydd, är en sån där typ som bränner upp mig bara genom att se ett vykort med en sol på så det ska inhandlas rejäl faktor för egen del.
Niclas