Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1062 ggr
Texxas
0

Nybörjare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! Är ännu en som tagit upp modellbyggandet after ett uppehåll på drygt 20 år. Har följt denna sida lite på avstånd ett tag, läst många goda tips och blivit mycket imponerad av era fina byggen.

Här mitt första bygge: en Siskin IIIA 1:72 och själva byggandet gick väl hyffsat förutom att rodret hamnade lite på sniskan.

Målandet hoppas jag blir bättre, hade lite svårt att få det bra och desutom tror jag inte färgerna blev riktigt rätt.

Texxas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och en bild till

Proosen
0

Tjena å välkommen hit och tillbaka i styrenvärlden!

Svårt att avgöra hur målningen gick pga. skärpan men det ser väl inte så pjåkigt ut, eller hur!

Allt blir bättre med lite övning, ringrosten sitter nog bara på ytan ska du se och snart är du igång med än det ena, än det andra i verktygs- och tillbehörsväg.

Här finns också ett stort kunnande inom de flesta grenar inom plastmodellsbyggande och även andra material börjar dyka upp så smått.

Själv sysslar jag mest med bilar i 24- och 25-skalan men ibland blir det även andra förebilder.

Om du bor i närheten kanske ett besök i Ornäs och IPMS-Dalarna nästa helg kan vara kul.

Än en gång, Välkommen!

Niclas

ElLobo
0

Välkommen!

Det där bygget ser väl inte så dumt ut?!

Som Niclas skriver så kommer du snart igång på allvar med både det ena och det andra. Och dyker det upp funderingar så är det bara att fråga. Inga frågor är för dumma för att ställa. Förr eller senare så får du svar, för det finns otroligt mycket kunskap om det mesta hos medlemmarna.

Jag ser fram emot ditt nästa bygge.

Azgaron
0

Hej och välkommen hit Texxas!

Kul att du hittat tillbaka till hobbyn! Tillhör själv gruppen återfallsförbrytare! Glad

Som Niclas påpekar är det lite dålig skärpa i bilden, annars ser ju planet bra ut tycker jag!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

TommiN
0

Haloj och willkommenGlad,tycker planet ser bra ut,lite dålig skärpa bara,men det är svårt att få till det,har själv samma bekymmer med mina bilder då och då.

Kul att du har hittat tillbaka till byggbordet,ser fram emot ditt nästa bygge,kom ihåg..mycket bilder.FlörtGlad.

AeroTech
0

Säger som alla andra, välkommen.. Själv är jag en sk periodare som ofta fastnar i målarträsket.. målningen finns alltid någon mer man kan göra med, det gäller bara att bestämma sig för när modellen är klar.. ofta tar jag ner färdigmålade modeller o bättrar på när jaginte har något att göra.. det är lite av tjusningen..

ser fram emot någon bild med bättre skärpa!!

[Henke29]
0

Tjenare och välkommen hit!
Kul att du har börjat bygga igen.
Flygplanet ser inte alls så tokigit ut.
Tyvärr ser man inte redigit av bilderna då de är lite oskärpa på dom.
Men hur som helst ser det bra ut.
Ser fram emot dina byggen här..

Henke

Texxas
0

Tackar tackar.

Bara bra att bilderna blev suddiga så ni inte ser misstagen Glad

Håller nu på med nästa model och återkommer snart med lite bilder.

Greenhorn
0

Välkommen till forumet Texxas! Glad

sponny
0

Hejsan och välkommen till Forumet. Själv har man inte varit medlem speciellt länge men trevligt folk och goda råd är det gott om här. Glad

PonCar
0

Hej Texxas! Vilken fin liten flygmaskin du har fått till! För egen del var det längesen jag byggde nåt flyg (typ 20 år sen…). Efter att ha återupptagit plastbyggandet igen för ca 6-7 år sedan har det mest livit bilar i 1:25/1:24, men inspirerad de förtäffliga byggarna på detta forum har jag gett mig i kast med litet handelsfartyg också. Kul men tidsödande projekt… Just nu ligger det mesta i träda pga av mycket på jobbet, ny kattunge hemma och som grädde på moset -svärmorsbesök i en vecka!

Välkommen i gänget!Glad