Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 2974 ggr
johannespanzer
0

Hyra hobbyrum - priser

Halloj!

Tror jag minns att några här har hobbyrum (Bosnafly kommer upp i minnet), hur har ni skaffat dem och vad är hyran ungefär?

Det skulle ju vara kung att ha ett eget hobbyrum, där jag kan göra lite större projekt och Allmänt "föra på".

bosnafly
0

tjena

jag har haft min i ca 8 år,hade lite andra projekt innan sen är det bra att ha nånstans att fixa till saker,och som nu använa till modellbygget,kostar 167kr/mån ink. vatten o el,20kvm stort.

jag frågade bovärden har du nån typ extra förråd/hobbyrum,så fick jag den,hade mycket tur då inser jag nu.

sani

www.bosnafly.n.nu

MattaP
0

Vi har en lokal i centrala Örebro på ca 20kvm i en källare som kostar 500/mån ínkl el.

[Henke29]
0

Ja de där priset var oehört billigit Sani..
Du hadde verkligen tur med det.
Oh de var bra utrymme med hela 20kvm..

Henke

starhawk
0

Att ha hobbyrummet någon annanstans än i lägenheten har aldrig fallit mig in, visserligen skulle det nog gå att fixa men eftersom jag bygger på inspiration så vill jag kunna knalla dit och pilla även om man bara har hunnit till morgonrocken, man får lite mindre utrymme på det sättet det medges, men fördelarna uppväger nackdelarna med råge

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

johannespanzer
0

#! Härligt Bosnafly! Där har du nog gjort en riktigt bra affär!Skrattande Låter som ett riktigt gammalt pris. Nåt liknande hade min kompis brorsa för många år sen i källaren där han byggde modelljärnväg.

#2 MattaP - I mina trakter har jag också hört 500 nämnas, jag tycker det är lite dyrt faktiskt, men i hyra kan man ju ta vad som helst egentligen.

#4 Starhawk -  ja jag skulle nog också ha lite grejer i lägenheten, för lite pillrande lata söndagsmornar, men de "stora grejerna" i hobbyrummet.  Lite mer verktyg och sånt som dammar så förbenat skulle vara bättre i hobbyrummet, slipmaskin, träverktyg, lera och gips mm.

starhawk
0

#5: Jo, det är nog sant, men eftersom jag inte längre producerar några dio så behöver jag inte mycket av sånt, när jag var yngre umgicks jag med planer att skaffa en lokal och inreda med fräs, svarv borrmaskin och sågar för att producera allehanda projekt, från ren scratch alltså. Och nu då man har möjligheter så fattas intresset! Tja! så kan det gå!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

pryzze
0

Jag och några kamrater hyr en källarlokal i Hägersten i Stockholm.

Hyran är 2.000 kr i månaden och lokalen är på cirka 40 kvadratmeter. Hyran är förhållandevis låg för en lokal i Stockholm.

//Pryzze