Revell Phantom Mustang 1:32
Tänkte dela med mig av mitt första flygplansbygge på åtminstone 20 år!
Kom över denna modell på blocket för 200 kr, ny i kartong. Såg spännande ut med transparant kropp!
Modellen kan byggas så att motor och landningsställ går att manövrera via knappar (och elmotorer) på modellens stativ, men det tänkte jag skippa då det verkar vara synnerligen pilligt med halvtaskiga länkage mm.
Tänkte också passa på att fråga om det är någon annan som har erfarenhet av just denna modell?
Nåväl, här kommer lite bilder!
Ser riktigt bra ut
Kissen vill nog att det ska vara en (katt)apulltstol i planet
/Tunnan…Som gjorde ett tappert försök att vara lite vittsig där 

Jag skulle annars utfärda en "kattastrofvarning"
i närheten av modellbygge. Och nej, jag kommer inte från Götebörg!!

Bygget ser intressant ut. Fortsätt gärna att publicera bilder.
De här bygget kommer bli kul att följa då man gillar Mussen 
Kul att du får sällskap av katten hehe..
Katten kanske vill va me och bygga 
Kul modell!
Får väl hoppas att delarna passar bra då spackel inte verkar vara nån bra kombination ihop med klar plast!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Häftig modell,ska bli klart intressat att följa detta bygge.

ska bli kul att följa cristal clear lim bör nog vara bätra än revells…
Montering av landningsställ mm i vingen är också påbörjad ikväll. Bilder på detta kommer imorgon.
Kul när det äntligen börjar röra på sig så att man kan börja montera grejerna, känns som jag suttit och målat delarna i evigheter! 
Ser mycket spännande ut! Men tänk som sagt på att vanligt modellim (typ Revell, humbrol ets) kan vara vanskligt att använda på genomskinlig / klar plast eftersom det etsar plasten. Crystal Clear-lim är säkert bra (har ej testat det själv). Jag har nåt från Humbrol som heter "ClearFix", men har egentligen inte använt det som lim, utan för att "glasa" fartygsventiler / småfönster.
Pontus
Ska kolla i den lokala hobbyaffären imorgon om det går att få tag på något sådant lim som ni tipsar om. Tycker dock att det gått hyfsat hittils, så länge man är varsam med mängden lim man kladdar på. Men det skadar ju som sagt inte att kolla upp.

Snyggt bygge!
Vilken enormt tuff modell och mycket snyggt byggt och målat. Det blir till att leta efter några egna sådana "sprängskiss" modeller.

Det blir onekligen rätt häftigt! På en sådan här modell känns det motiverat att lägga energi på det som annars inte syns
. Det blir mycket snyggt tycker jag!!!
Ser bra ut så långt Penguin! Ska bli kul att se den ihopsatt!
Kan meddela att Mustangen snart är ihopsatt. Återstår några smågrejor bara, så senare i veckan kommer det mer bilder!

Kommer ihåg när den här var med i katalogerna för länge sedan när man var liten pilt själv.
Mycket roligt att se en sån här Musse i vardande, den blir urtuff!
Niclas
En fadäs som jag inte räknat med var att "ångan" från limmet får alla flottiga fingeravtryck att framträda. Detta fenomen visade sig inte förrän det var dags att limma ihop vissa delar, antar att det beror på att limångorna inte har någonstans att ta vägen. Hade jag vetat detta hade jag putsat rent de aktuella delarna innan de sattes ihop.
Syns väl på denna bild:

TOKLÄCKER
Kommer ihåg att jag ville ha en sån när jag var liten, men det var för dyrt på den tiden. Kul att se en byggd. Bravo!!
PeO
Grymt kul modell och jäkligt sugen på att bygga en sån. Snackade med farsan om den och han sa att det var väldigt vanligt med genomskinliga "sprängskiss" modeller när han höll på att bygga på 60-talet. Och då både modeller där antingen hela modellen var genomskinlig eller bara halva.
Men en grymt snygg modell du lyckats få ihop!
Attans så snyggt det blev! Snyggt bygge Penguin!