GB 10: Panther och Crocodile

Har de legat länge i ugnsrengöring? Hur har plasten klarat sig?
Och vad var det målat i för slags färg från början?
Du ska se att de där blir nog riktigt bra när du sätter igång med arbetet.
dom har legat en halv dag och då lopssnade humbrolfärgen den gröna är Tamya spray och kommer att behållas som grund. plasten har klarat sig finfint så det är inga problem med den men däremot lossnade limmet på många ställen typ hjul och liknande (använder Humbrol liquid poly)
Det enda är att jag ska ta Aceton eller bensin och se om simmeriten lossnar eller mjuknar så pass att den går att ta av
har förresten borstat dom med nagelborste och varmt vatten

OK, tack! Själv har jag bara använt mig av såpa hittills men förr eller senare så får man väl ta till grövre saker.

Har en uppsättning fruil-band till churchillen, om du är intresserad.

Det verkar var lurigt att lägga dem i ungsrengöring… Har kört några som var målade med Humbrol och en Tamiya, men just nu verkar det som om man får ta fram vinkelslipen för att bli av med färgen, plasten kroknar, men färgen består..
Önskar dig lycka till!
Stefan - Modellbyggare

#5: Kaustiksoda?

#6 Skall ge det en chans till (det gäller ALF och Omni)
Stefan - Modellbyggare

#7: Lycka till!

Äntligen börjar jag fatta vad "wash" är och hur det fungerar!
Tack för hjälpen! 
/ GeeKen

Tyvärr så blir det ju så ibland. Men men, det är ju bara att bita ihop, och bygga snålt ett tag. Färgstrippning är ju t.ex. en bra start.
Bra start Leo!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Spännande projekt - hur går det för dig nu? 
Ingen av dom kommer att bli färdiga till gruppbyggets slut så jag hoppar krokodilen har fått rätt färg och börjar väl att bli klar så smått men det är en del klar. Panthern har ny simmerit men det är oxå allt och planet ligger där det har legat ett bra tag
avhoppet beror på en allvarlig svacka i byggandet som inte kommer att bli bättre nu när det börjar bli varmt ute.
Har helt enkelt tappat sugen för tillfället
(har annat och tänka på nu när damerna börjar ta av sig vinterkläderna och cykeln behöver uppmärksamhet )

Ah, tråkigt, men förståeligt. Det är ju bara att fortsätta när andan faller på senare. Jag kommer också klart att bygga mindre (hur nu det är möjligt) under ljusa månaderna! 
Jag håller också på med lite downhillcykling, så hoppas snön är borta snart!
Njaee det är ingen sån cykel jag har , min har motor
men här har det varit ca15gradet varmt och solsken dom senaste dagarna så det kommer snart upp till er oxå