Hasegawas Zero 1/48 börjar ta form... Målad.
Hallå,
Målning på min Zero i stort sett klar.. Har sprutat märkningarna denna gång och ej använt dekalerna.. Nu är tanken att jag ska chippa fram lite silverfärg här och var.. Understa lagret är Citadels Chainmail silver…
Här är några bilder.
mvh
Mattias

Ser helläcker ut. Mera bilder!!
PeO
Mycke snyggt 

Funkade fint med bilderna Mattias, å vilket tjusigt bygge!
Skoj med målade markeringar istället för dekaler, borde se bra mycket bättre ut eller hur?
Niclas
Jäklar va snygg zeron blir, och den är ännu snyggare i verkligheten. Ser med spänning fram emot att se den färdig.
Peter
Urläckert Matte 

Snyggt flygfä! Tycker målningen ser kanon snyggt ut, tycker även det blev snygg dekalmålning.

Mycket snyggt bygge!
Snygg maskin! Jag gillar japanska flygplan, så det var kul att se detta bygge
.

Snyggt byggt…
Det är ett läckert plan det där, tänkte köpa på mig ett själv framöver…
#9 Hasegawas Zero´s är fina byggsatser som finns i flera varianter & versioner. Men, är du ute efter en Zero i skala 1/48 så ska du kolla in Tamiyas nya Zero som släpptes -08. Visserligen dyrare än Hasegawas, men jäklar vilken grymt fin byggsats! Kanske det absolut bästa jag sett i denna skala. Innehåller bl a 4 st riktigt fina figurer, ja faktiskt 5 st men den 5:e figuren är en pilot avsedd för cockpit. Dessutom ingår maskering för huven. Frågar du mig, så är den mer än väl värd det högre priset.
/Stefan

snyggt Mattias.

#10 Tackar för tipset…
Det låter som om det kan vara värt dom pengarna det kostar extra att köpa en tamiya istället…
Jag ska hålla ögonen öppna efter en sån…
Ser mycket bra ut så långt Mattias!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser hur bra som helst ut! Håller just på att läsa "Nemesis" av Max Hastings om sista årens krigshandlingar i Stillahavsregionen, så det här bygget är bra timat…
Pontus

Hoppsan de va inget dåligt bygge ser mycket bra ut!
Fler bilder när han e klar …
Tack!

Ok, Fler bilder…. Har målat vingframkanterna gula… Inget läckage som tur var.. Jag preshadade panellinjerna här med orange…. Har påbörjat chippning på kropp och fena.. Nu skall jag sprutmåla lite "ej-beträd" linjer på klaffar och vingar.
mvh
Mattias

Ser riiktigt snyggt ut det där,ser ju vädrad och klar ut redan nu.
Mycket tjusigt!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!