WR 360 C12 Lokomotiv

Spännande med lite annorlunda modeller!
Pontus

Fasen vad tufft, en sån där har jag varit sugen på, men prislappen är rätt grym! 
Kul att se, detta skall jag följa. Ska det bli med lite räls och så, har sett att det finns en hel del olika vagnar nu (och kanoner också!).

Jag kommer ihåg att min farbror också byggde lok, men han var mer avancerad hjulen bestod av svarvad mässing där han för hand filade till ekrar
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#5 Det blir nog bara loket på den medföljande rälsen. Kanske någon godsfinka på släp. Eller kanske en Karl upphängd i sina järnvägsbogies. Det är väl tillgången på plats som får avgöra.
PeO

#7 Felet är med hela modellen att det är ett terminalståg, dom hade mycket hellre fått ta den större brodern och byggt, den loksorten drog nämligen Karl och Co och även järnvägsvagnarna.
Mycket intressant bygge hur som helst pebbeb. Ska följa med intresse!
Mycke roligit att få se denna här 
Funderar själv framöver att införskaffa en sånn här modell..
Då man är tågintrserad.
Kul att få följa ditt bygge som sakt.
Lycka till..
Henke

#8 Jo jag vet att det inte passar till någonting egentligen så jag får se vad jag hittar på. Får kanske göra en liten bit rangerbangård
PeO

Häftigt med en så udda modell. Ska bli kul att följa!

häftigt ett lok i 1/35 mer bilder på byggt ser man fram imot.

Mycket maffigt. 
Hur var de målade, blir det "ambush" kammo? 
Lokbygget tycks ju gå som på räls Pelle!
Då mitt fortfarande ligger i lådan följer jag detta med nyfikenhet.

Tackar för alla glada tillrop så här långt.
#18 Sätt nu inte en massa konstiga ideer i huvet på mig
, å andra sidan, varför inte??!!

#20 Du har inte hittat några bra bilder på nätet? Har bara hittat två så här långt och dom är inte särsklt bra.
PeO
Snyggt bygge!
Dessa tipsade jag om på IPMS Sthlm för någon månad sedan.
http://www.eisenbahn-tradition.de
http://www.v36.info
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1400688
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#22 Tack för länkarna. Skall ta en titt ikväll och se om jag hittar något matnyttigt.
PeO
Ser bra ut så långt PeO! Ska bli kul att se den målad!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Går framåt med loket, det kan få hänga på bakom min kanon, läste att dom hade med sig ett diesellok(c14) och ammovagn och K5 en vagn med flakkanoner och en stabsvagn som drevs av Br52, två såna uppstättningar och det tredje loket hade med sig laddarvagnar och mer ammo och förnödenheter och manskapsvagnar och en flakvagn.

Och medans jag väntar på att limmet skall torka på allting så började jag måla lite på rälsen. Tänkte jag skulle prova ett annat sätt än jag brukar för att måla räls och syllar.
Syllarna grundade med Humbrol 98 Matt Chocolate som sen skall washas med några gråa färger, syllar är ju allt annat än bruna efter ett tag. Därefter blir det torrborstning.

Ser kanon ut detta bygge
Henke
Ser bra ut PeO! Hjulen blev fina!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
. Mer bilder lite senare.