Kübelwagen klar!

Igentligen ville jag skära ut maskeringstejp, tejpa och sedan sprutmåla vindrutan men någon airbrush har man inte skaffat sig än så det blev en annan teknik för att skapa damm och spår efter vindrute torkarna. Jag slipade helt enkelt med mycket fint sandpapper och det blev ganska så skapligt. På en 1/35 modell så kan det funka.
Hur som helst tycker jag ökenfordon är väldigt uppskattat. Det är liksom bara att "damma på" med pulveriserade pastell kritor här och där för att höja realismen och dölja dvs skavanker.

Kul att se eftersom jag också håller på med en Kübelwagen,
Ingen tvekan att din blir bättre - mycket snyggt !
Vindrutestänk kan man fixa via en tandborste och dra tummen mot.
Men din lösning är minst lika bra.
Ser att du har internetbanksdosan i beredskap för nästa köp ;-)
//Pryzze

Tjusig comeback måsta jag säga. Ska bli spännande att se fortsättningen på dina byggäventyr.
PeO
Riktigt snyggt. Bra gjort.
Magnus
Riktigt Nice! Själv har jag inte motivation att bygga saker som inte har nån form av kanon inbyggd i sig

riktigt snygg på min ära

Tack för alla fina kommentarer 
Väldigit snyggt bygge 
Ska bli kul att se va du hittar på härnäst..
Henke

Man tackar man tackar !
Douh!
Har glömt spaden som ska sitta fast på sidan av bilen.
Tillbaks till verkstan 

Mycket fin! 
Vilken kubel tillverkare är det där (tror inte tamiya och inte italeri?), ser mycket fin ut, roliga ballongdäck och allt!
Spaden tror jag nån illasinnad tigerbesättningsmedlem snott! Inget att göra åt! 

Det var en riktigt snygg vagn. Förbaskat fint målad och vädrad.
Knüppelvagnen får självfallet fyra (4) tändstift av fem möjligt!
GJ!

Snyggt bygge!!! 
Ja, det är bara att hålla med. Mycket fin Kübelwagen! Inte kan man tro att ditt byggande har legat i träda förut…
Trikset med att fixa stänk med tandborste har jag använt för att fixa lerstänk på en Ford Starliner. Har en känsla av att det kanske blir lite för stora stänk om man bara vill ha damm-effekten? Det där med slippapper var ett bra tips!
Pontus

grymt bygge!