Kul flygspel - Airfix Dogfighter
Ja, lite o/t och kanske inte nåt nytt, men kul i alla fall; jag måste rekommendera dataspelet Airfix Dogfighter som jag sent omsider har upptäckt
Jag laddade hem demon härmodagen och har haf riktigt kul med den. Det är inte en flygsimulator, utan ett arkadspel (?), ganska orealistiskt när det gäller flygegenskaper och så, där man, åtminstone i fullversionen, kan välja ut och måla och dekorera sitt eget lilla plastplan, med vilket man sen utför farliga uppdrag i en vanlig vardagsrumsmiljö, dvs man bombar stridsvagnar i bokhyllan, skjuter ner Hurricanes som zoomar förbi i trappen osv…jättekul faktiskt! Nu är jag inte nån dataspelare direkt, har knappt spelat nåt alls sen Commodore-64:an ställdes undan för sisådär 10-15 år sen…så för mig är det en upplevelse
- i demon flyger man en Fw 190 D-9 med alla möjliga beväpningalternativ, bomber, raketer, kulspruta, kanon…den tycks vara märkt som ett plan ur JV 44 Platzschutzstaffel, alltså planen med de rödvita undersidorna! I fullversionen finns det tydligen en massa att välja mellan. Nu har jag lyckats med nästan alla uppdragen i demon, inte så mycket, så det blir väl till att köpa spelet 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Å det gamla spelet, det har blivit många timmar framför bruken till det. Finns det att köpa än? Brode ju vara borta med tanke på att det är ja säkert 5-6 år sen det kom ut.
var hittar man demo?
sani
www.bosnafly.n.nu
Ja de skulle va kul att testa..
Alltid kul me lite äldre flygspel 

WOO HOOO!!!
Airfix Dogfight är jätteroligt!
Det går (gick) att lira 1-on-1 över modem. Man kunde även bygga egna banor rätt lätt. Men det måste varit precis i början av 2000-talet.
Måste kolla upp om jag har det liggandes i någon låda.

De här är ett grymt kul spel har lirrat mot grabben och de e grymt roligt när man kan gömma sina enheter i kakburken mm
Det är så gammalt som från 2000-2001.
Spelade det en del på våra spelkvällar som vi har haft en gång i veckan sedan 486:ans tid. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

jag tar den
www.bosnafly.n.nu

Såld!
Få se om jag hittar den andra…då kommer den här inom kort!
Minns att Airfix Dogfighter var grymt skoj när det begav sig. Måste se om jag kan hitta det igen.
Attack on Pearl Harbour har ungefär samma arkadkänsla annars.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja de här måste skaffas framöver 

#9 om du hittar den andra så tar jag den! Eller om nån annan känner sig hugad att sälja!
ska bli kul o spela,hehehehehe.
www.bosnafly.n.nu
#14 Fy Sani!!! Men jag har också kollat!!!
//Marcus
Hehe vilket ställe kan de va Saní 
#14 Är det riktigt lagligt det? 

Tror ingen tar illa upp om du drar ner det, efter 8 år så kommer säkert inte "skaparna" ihåg det.
Och dom har säkert dragit in cash så det räcker.
2001 det kan nog stämma, då hade man en dräpare till dator en 750 Athlon som var varm så man lätt hade kunnat griljera en kyckling i burken.
¤ 17 lagligt,menar du att du kör aldrig mer än 70 på en 70 sträcka?sen är det upp till var o en att tycka som man vill,men de flesta har provat på att tjuva från internet eller har jag fel??
www.bosnafly.n.nu

"den här är en annan, en Airfix"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nån som kom ihåg Amiga Wings 
De tyckte ja var ett väldit bra spel på den tiden då Amigan var störst..
Henke

Har en Airfix dogfight hemma,såg skivan häromdagen. Måste nog installera det igen och köra lite. Kul är det i alla fall.
Niclas
Airfix dogfight är verkligen barnsligt roligt. Det känns precis som om man var 8 år igen och byggde upp världens krigsskådeplatser i trappor och möbler. Inom vissa gränser kan man "studsa" en hel del på möblerna också.

Kul att så många spelat det, är nu sugen på att skaffa hela spelet. Får väl göra som Sani 
Testade demot nu de var faktiskit väldigit kul spel.
Detta måstte man skaffa sig..
Henke