Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1391 ggr
pelleb
0

Maskering!!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har man inget annat för sig så kan man ju maskera huvarSkrattande

En Betty i 1/72

pelleb
0

och en B25 i 1/72

pelleb
0

en He 111 i 1/72

pelleb
0

en Spitfire i 1/48, piece of cakeSkrattande

nu ska det bara målas lite så blir det nog bra

PeO

johannespanzer
0

usch, vilken terapi! Brukar det fungera bra, själv har jag haft problem med att färg krupit under tejpen (fast det var med pensel) men samma trubbel kanske finns med spruta, eller kör man extra "torr" outspädd färg?

Lycka till med sprutningen! Glad

Azgaron
0

Det var en attans massa maskerande du gjort PeO!
Ska bli kul att se dem målade sen!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Där låg det några timmar med klipp och klistra, gick lite fortare att maska upp Challenger'n kan jag säga.

Niclas

pelleb
0

#4 Det är alltid lika spännande när man tar bort maskeringen. Då får man se om man har slarvat eller inte Skrattande Det är nog mindre chans att färgen kryper med spruta, lägger ofta på väldigt lite färg i flera omgångar för att minimera risken. Men säker kan man aldrig vara.

#5 #6 Lite fusk är det på Bettyn och B25an. Har använt Eduards färdiga masker men det tog sin tid i alla fall. He111an är bara "blod, svett och tårar". Tamiyatejp och Scotch Magic Tape och ett antal timmar. Spitfiren var och andra sidan ett tjugominuters jobb. Har ledigt två dagar nu så jag skall försöka få på lite färg och få dom klara, då har jag bara xxxxx antal kvar att byggaTungan ute

PeO

Exelon
0

Hehe färdiga masker är inte det som att köpa färdig målade cockpits???Flört Det tar tid, vet själv att det tog en helkväll att maskera min junker ju 86k i 1/72. Pill jobb är det men det är värt varenda minut om slutresultatet blir bra.Skrattande

Azgaron
0

Målningsmask hade jag önskat till min F-117 just nu! Trots raka ytor så är kanterna närmast obefintliga och taggarna gör det inte lättare precis!

[Tunnan]
0

Finns inte det som tillbehör?

Azgaron
0

Det är möjligt! Får väl ta och kolla runt lite. Vem för sånt?

pelleb
0

Eduard har en uppsjö av färdiga målningsmasker, vet inte om någon i Sverige har mycket hemma av dom. Dom finns hosdom stora näthandlarna t.ex Hannants. Det går att handla direkt från Eduard men nackdelen är att det i dom flesta fall blir dyrare än hos övriga näthandlare ävan om leveranstiden är blixtsnabb.

http://www.eduard.cz/

PeO

Azgaron
0

Det finns tydligen en mask till Hasegawas utgåva. Det kanske kan funka!

[Tunnan]
0

Borde inte var sån jätteskilnad