Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1381 ggr
bosnafly
0

söker

jag letar o letar o söker efter en pansarvagn från forna jugoslavien,M-84 mtb,nån som sett eller vet var jag kan hitta en sån,det är en vidare utveckald rysk t-72,som vidare utvecklades i jugoslavien på 80-talet,flertal länder köpte såna på 80 talet.även andra jugoslaviska modeller sökes,bla flyplan mm.säg till om ni vet nåt

mvh sani r

www.bosnafly.n.nu

Monster-Mad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade inget att göra så här är en bild

bosnafly
0

tack,de har jag tillräckligt många.men tack ändå.

www.bosnafly.n.nu

Monster-Mad
0

Va mer till andra =)

JaguarMkVII
0

Jag kollade runt lite och vad jag kunde bedöma så är en M-84 en licenstillverkad T-72 där utvändiga skillnaderna främst är motorinstallationen och kanonen. Det finns i 1:35 T-72 från Trumpeter, Tamiya och Dragon vad jag vet. Har ej hittat några konverteringssatser men det verkar inte vara någon svårare konvertering.

bosnafly
0

där var det en fin men fel skala,önskar en i 1/35,men hur är det att bygga i 1/72??

www.bosnafly.n.nu

Tails
0

Det går inte! Omöjligt och totalt otänkbart! Bygger man modeller är det 1/35. Allt annat är waste of timeSkrattandeFlörtGlad

gigabyte
0

#6 det är betydligt lättare i 1:35 än 1:72 .blir så infernaliskt pilligt om man vill ha mycket detaljer på bygget pga den mindre skalan

starhawk
0

#6: Har byggt pansar i skala 1/72 eller var det 1/76 Obestämd ingen av dom finns kvar skall man bygga pansar så är det 1/35 som gäller, det är bara så!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0

#8 och #9: Nä nä nä, håller inte med! Då passar de ju inte alls till flygplanen i 1/72! Flört

starhawk
0

#10: Än sen då? flygplanen är uppe i luften och pansarvagnarna plaskar omkring i lerträsket, och aldrig mötas de tu…

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

#11 Just det!
Flygplan är flygplan och pansar är skjutmål för flygplan vilken skala de än är i Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#12: Skrattande Skrattande 

En infallsvinkel jag inte hade i tankarna just då …

WildeSau
0

Terre Models har en resinkonvertering från T-72 till M-84

TM0017 M 84 Yugoslavian MBT, Conversion TAMIYA T 72 40,00

Kanske finns den billigare på annat ställe.

Mer info finns här

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

Om man inte är superduperkräsen, så finns det en M-84 från dragon. Den lär kunna bli bra med lite TLC.

bosnafly
0

dragon,tillverkare menar du,var hittar jag den då??

tack för alla svar

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

var kan jag köpa en t-55??en vanlih ingen extra utrustad,hittade en på hobbia.se,men det var lite olika modeller,kan man bara skita i använda dessa extra delar o bygga en vanlig t-55??

www.bosnafly.n.nu

gigabyte
0

http://www.hobbybokhandeln.se Ring dom ,tele nr finnes på deras sida, så hjälper dom dig ,och dom har just nu höst rea 

Mvh giga

bosnafly
0

de hade ingen….ringde precis….

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#20: Kolla med Modellhuset Liden, de har stor sortering med pansarsatser.

bosnafly
0

¤15

den länken funkar inte nu,kan du nån sida som har sånt?elelr kan du hemsida till tillverkaren?

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#22: Pröva den här.