GB#10: McLaren M8b
Letade fram den retsamma låddan och plockade runt lite med prylarna för lite fotografering.
Så här långt är det kommet i skrivande stund och bygget tar ny fart under/efter julen hoppas jag.
Box art
Status

Några scratchbyggda slangar/kopplingar

Början till tändkablar

Bränslerör med tillhörande banjokopplingar

Ett par bilder på den "lilla" motorn

Grenrör med nya flänsar med tillhörande skruvar

Snabb mock-up

Det står en del skojigt i ritningen också, här får man en liten inblick hur komplex modellen är.

Motorn är ju en tämligen kraftig pjäs

"Lite" soppa ville den ha också…

Många bilder blev det, men nu vet ni ungefär vad det är jag ska försöka pyssla ihop framöver.
Niclas

Vad tycker du om modellen, som modell, bortsett från förebilden?

Spännande och imponerad av detaljerna! Men frågan är om chokladen är ätbar?
Stefan - Modellbyggare
Hallå ser intressant ut.
Nyfiken på att få veta mera om dina slangar ,bränslerör och tändkablar. Hur och vad använder du för att göra dom såg väldigt bra ut.
Gismo76

Metallslangarna har jag gjort en snabbkurs om och den hittar ni här och det är bara att klicka sig vidare bland bilderna och texten.
Tyvärr Stefan, ingen choklad kvar till dig. Den har jag som den sanna egoisten mumsat i mig i smyg alldeles själv 
Modellen som sådan är trevlig men ack så komplex med en myraid detaljer både högt och lågt. Inte speciellt lättbyggd och för en gångs skull bör man verkligen läsa igenom beskrivningen. Vissa moment går inte att göra om man inte följer sekvensen till punkt och pricka.
Slangarna och tändkablarna har jag gjort egna pga. de vinyldelar som följer med. De är inte riktigt så som jag vill att det ska se ut, tillräckligt bra för en hyfsad modell men bra mycket sämre än jag kan göra själv.
Har fått ta upp en del hål här och där som är igengjutna där de inte skulle behövt vara det. Spacklat på ställen man verkligen inte vill försöka slipa till det efteråt men som sagt på det stora hela en trevlig modell.
Niclas
Ser intressant ut Niclas! Väldans fina slangar du fått till!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ja, det här verkar vara en riktig kul liten sak! Skall bli spännande att se hur det artar sig. Det verkar ju redan nu hålla "Proosen-klass", så det blir säkert häftigt!!
Good Luck Niclas!
Pontus

#6 Så fort man ser Proosen´s bilar så låter man sina obyggda ligga kvar lådan!
Brutalt snyggt Proosen, måste gå och hämta en haklapp.
Hejsan Niclas
Nu börjar racing hjärtat att bulta igen 
Slangar med kopplingar i 1:24 är ingen barnlek!
Nog så pilligt i 1:12 tycker jag.
Ser pörskans bra ut! Ser fram emot resten.
Hörs!
Thomas

Hej å hö, nytt år och nya tag!
Satt en sväng igår och försökte koppla upp bränsleslangarna till insprutet. Jädrar vad nedslående, tror jag flyttar ned ribban i limbohöjd och kravlar mig över den höjden istället.
Det är en fin modell som kräver mer än jag orkar ge tror jag? Jag tragglar väl vidare en stund till får vi se hur det tar sig ut. Kanske river jag det som blev gjort igår och börjar om då jag inte är så nöjd med ormboet som det ser ut just nu. EV. testar jag med fiskelina iställer för lödtenn till slangarna men då måste jag fnula om hela skiten från början.
Vill så gärna att det ska blir riktigt riktigt bra, höja min egen nivå ett snäpp bara för att testa om jag kan.
Kommer bilder snart på en site nära er.
Niclas
Ser jättebra ut detta bygge..
Ska bli intresant att följa ditt bilbygge..
Kul att du delar me dig me många bilder oxå..
Henke

Den spisen ser ut som en orgel! 
Stefan - Modellbyggare

Ojj va läckert ljud 
De är så man ryser när man hör sånna motorljud..
Ingen dålig spis i den bilen
Henke

Näe ni, inte blir det någon McLaren inte. Jag orkar inte bygga den helt enkelt, finns så mycket annat jag heller gör så då gör jag det istället.
Härmed drar sig M8:an in i de djupa skuggorna igen för att dväljas bland alla andra bortglömda och undanskuffade styrenaskar en stund till.
Niclas

Mycket tråkigt att höra
Men efter regnet brukar solen titta fram 
"den här är en annan, en Airfix"

attans trist, men jag börjar förstå känslan. är det inte kul, så!
Mycket fina slangtips föressten! 
Vänta du bara några år ska du se att de där bränsleslangarna börjar spira upp ur modellhögen i mörka hörnet som groddar från mungbönor… Visst, ibland tappar man sugen, liksom.
Pontus

Jodå, jag är helt säker på att det kommer att spira både det ena och det andra i mina skåp. Med tappade sugar kanske det är bra om slangarna gror så man har något att suga med 
Den känns bara trist att peta på så den får ligga till sig ytterligare några år, det närmar väl sig 10 år redan nu.
Niclas