Fundering
Jag undrar om det finns någon som vet om man kan få tag på etylacetat i Örebro och isåfall var? Börjar tryta ganska ordentligt och jag vill inte gå tillbaka till lim..

Kolla färgaffärer, där kan dom iofs ha typ 5-liters, men då räcker det ju ett tag
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

den här frågan känner jag igen (och om jag fattat rätt) - är det inte enklast att köpa Gripens "nagellacksremover" på närmsta mataffär? 
#2 Funkar det lika bra? Jag har testat Aceton och det funka inte alls som jag ville.
#0 ElLobo fick med sig en ordentlig slurk från Locketorp, så han kanske kan donera några ml till dig. 
Psst, ElLobo, lägg på 40% på priset av vad du fick betala. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Stämmer helt som johannespa skriver. 15 spänn för 150ml på ICA, typ. Innehåller etylacetat och funkar underbart som lim.

#5. Men det luktar r***n… Jag fixade inte att använda det inomhus.

#0 och #5: Om du kan hushålla med det du har, så kan du få påfyllning när vi ses nästa gång.
Sau tycker ju att jag ska göra ett litet påslag på priset, men jag vill inte vara så stygg. Istället ska jag tvinga dig att börja bygga FLYGPLAN!!! 
#7 Jag börjar med att tacka för att jag får fylla på lite när vi ses sen får vi väll ha en vild batalj om detta med flygplan :) Jag har ju ett Viggen ligger får väll ta mig i kragen och bygga det så det blir tyst runt omkring mig *asg*.

#8: Du ska se att det ordnar sig nog, både med det ena och det andra. 

Vi har en 4-liters dunk står på klubben i Lindesberg…
Ska försöka komma ihåg att ta med den nästa gång vi ses…så kan du få "lite" påfyllning därifrån…