Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1168 ggr
kurre-93
0

Bästa byggmodellen !

hej. jag hade lite funderingar om vilka byggmodeller som verkligen har kvalitet.. så ja tänkte starta en liten tråd om vilken just DIN bästa byggmodell va. så man kan få lite tipps.

hoppas att det är många som kommenterar nu så man får lite om vad som är värt att kassta ut pengarna på ;)

Mvh Rasmus

denstore
0

Tamiya pansarmodeller, nyare än 2000, är nästan alltid fantastiskt fina och lättbyggda modeller.

karlrobert78
0

Jag antar att du bygger pansar, men du ska få lite flygtips… Jag kan tycka, precis som denstore, att Tamiyas nyare är f-bannat fina! Likaså har Hasegawa, Trumpeter och Academy mycket fina modeller i sitt sortiment. Sen är det ju alltid diskution om vad som är bra - passform eller korrekthet?

Men mitt tips är Tamiyas nyare F-16 i 1:32… Den är god i orginalutförande fast jag köpt till en del resin! Sen gillar jag Academys F-86F i 1:48 och Monogram/Revells F-86D i 1:48

//Marcus

Proosen
0

Just pansar kan jag inte ett skvatt om efter en färdigställd och två på gång. Bilar däremot finns det några riktigt bra. Hör och häpna, det är Tamiya som gör dem också! Överlag så är de flesta av deras bilar från 90-talet och framåt helt otroliga i passformen. Sällan som det blir knas med monteringen på grund av modellen, sitter mer hos byggaren om det strular.

På senare år är även Revell USA's nyare utgåvor av nästan lika bra klass men inte riktigt. Kan behöva lite mera tag med sandpappret över gjutskarvarna men överlag så passar allt som det ska utan krångel.

Bygger lite flyg också och har mest erfarenhet av Academy's 1/72:or, tycker om dem mycket då de är lättbyggda och har hyfsad detaljering. De kanske inte är de mest korrekta men för mig duger det att man kan känna igen typerna. Synd att de inte har vettiga dekaler med i lådorna, deras egna är mer eller mindre katastrofala tycker jag.

Niclas