Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 1089 ggr
[Hayabusa]
0

Tamiya Shinano 1/700

Hej på er,

funderar lite på att bygga ett hangarfartyg i skala 1/700. Kollade bl a på Tamiyas Shinano. Är det något att satsa på, eller finns det bättre alternativ i denna skalan? Med bättre menar jag t ex passform, detaljering och korrekt form/utförande.

Tacksam för tips!

denstore
0

Tamiyas Shinano är en relativt ny modell, och vad jag minns mycket fin. Intressant historia bakom skeppet också, om dock lite tagisk.

[Hayabusa]
0

#1 Hej Magnus, låter bra! Håller med, skeppet har en intressant historia. Det blir nog ett köp. Något enklare än din Akagi, men det får jag leva med. Å andra hinner jag kanske "få den i sjön" innan sommaren är slut Glad. Skämt åsida så blev jag så jäkla inspirerad av dina artiklar om Akagi, att jag bara var tvungen att ha ett fartyg i bygghögen.

/Stefan

Azgaron
0

Låter intressant! Ser farm emot att se detta bygge ifall du köper den!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

denstore
0

Nu sitter man ju och rodnar helt ohämmat. Skäms

Kul att de kom till glädje. Själv har hon hamnat rätt långt ner i bygghögen. Hon ska byggas någon gång, men jag vågar inte ge mig på henne än. Får bli något lättare i mellan. Dock så har jag lite svårt för 700-skalan. Inget fel på skalan i sig själv, men jag vill helst hålla mig inom en och samma skala på allt jag har i varje genre.