Tamiya Shinano 1/700
Hej på er,
funderar lite på att bygga ett hangarfartyg i skala 1/700. Kollade bl a på Tamiyas Shinano. Är det något att satsa på, eller finns det bättre alternativ i denna skalan? Med bättre menar jag t ex passform, detaljering och korrekt form/utförande.
Tacksam för tips!

Tamiyas Shinano är en relativt ny modell, och vad jag minns mycket fin. Intressant historia bakom skeppet också, om dock lite tagisk.
#1 Hej Magnus, låter bra! Håller med, skeppet har en intressant historia. Det blir nog ett köp. Något enklare än din Akagi, men det får jag leva med. Å andra hinner jag kanske "få den i sjön" innan sommaren är slut
. Skämt åsida så blev jag så jäkla inspirerad av dina artiklar om Akagi, att jag bara var tvungen att ha ett fartyg i bygghögen.
/Stefan
Låter intressant! Ser farm emot att se detta bygge ifall du köper den!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Nu sitter man ju och rodnar helt ohämmat. 
Kul att de kom till glädje. Själv har hon hamnat rätt långt ner i bygghögen. Hon ska byggas någon gång, men jag vågar inte ge mig på henne än. Får bli något lättare i mellan. Dock så har jag lite svårt för 700-skalan. Inget fel på skalan i sig själv, men jag vill helst hålla mig inom en och samma skala på allt jag har i varje genre.