Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 3536 ggr
linusorn
0

Trumpeter Supermarine Spitfire Mk Vb 1:24

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har utökat samlingen med denna, ska börja med den så fort pansar IV:an börjar närma sig fullbordan. Ser väldigt bra ut med fjädrat landställ, fotoets till gångjärnen i flapsen, mycket bra dekaler samt tre gubbar i resin som medföljde.

Tails
0

3 resin gubbar! men där är bara en stol? eller  är jag ute och cyklar?

linusorn
0

Ja och alla tre står upp! Är väl tänkt om man vill göra dio till.

Azgaron
0

Mmmm, spännande! Kul med en Spitfire i 1/24!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Härlig byggmodell du har skaffat dig.
Ska bli väldit kul att få följa detta bygge sen.
Hoppas du börjar snart me den..

Henke

linusorn
0

Tackar! Får väl se hur lång tid det tar innen det kliar i fingrarna allt för mycket!

HerrGalland
0

Helt underbar modell att bygga, har själv byggt den andra versionen Trumpeter har, den med de förlängda vingspetsarna en MK VI en high altitude variant.

linusorn
0

Som vanligt kunde man ju inte hålla sig borta så länge, så nu ligger panzer IV:an på vänt. Har fått ihop början på cockpit och tagit fram riktiga kameran, tyvärr har jag inget makroobjektiv, men jag hoppas wash och vädring framgår! Än så länge har jag inte stött på någr större problem, annat än att stolen är ju alltifrån korrekt och att färganvisningarna för kamot är åt helvete… Men men, här kommer några bilder ialla fall!

linusorn
0

bild 2

linusorn
0

bild 3

linusorn
0

bild 4

linusorn
0

bild 5

StefanW
0

#7-11 Vilka fina detaljer det blir i den skalan.

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser ju mycket bra ut så långt!

Azgaron

linusorn
0

Tack! Ja det blir bra detaljering i denna skala, funderar på om man kan hitta något trevligt kit någonstans ifrån som höjer detaljeringsnivån ytterligare.

[Henke29]
0

Mycke fina detaljer de är ju sånt som höjer modellen mycke..
Du har fått till det snyggt..

[Tunnan]
0

Snygg inredning
Väldetaljerat o fint Glad

linusorn
0

Tack, det är första modellerna jag håller på med wash och sådant, så denna och panzer IV:an är försökskaniner. Känner dock att man har en bit upp tilll er nivå!

PonCar
0

Härligt -en riktig warbird-klassiker tar form. Fantastiskt fint du fått till cockpit. Ska bli spännande att följa fortsättningen!

Jolly Good Luck!GladPontus

linusorn
0

Tack Pontus! Här kommer lite bilder på merlin motorn. Washen framgår ännu sämre på dessa, men i verkligheten syns dem bra och jag är nöjd, har lagt en kopparwash på lite kpåor och sådant för att simulera effekten av att metallen blivit varm, samt en del oljefläckar etc.

linusorn
0

bild 2

linusorn
0

bild 3

linusorn
0

bild 4

linusorn
0

bild 5

kurre-93
0

sjukt snyggt !

Mvh rasmus

PonCar
0

Håller med #24! du har fått till den gamle Merlin-rackaren väldigt bra. Vad har du använt för färg? Är det Humbrol eller nåt annat? Detta bådar bara gott inför vad som komma skall av detta flygbygge.

Skrattandepontus

gigabyte
0

Snyggt .både cockpit o motor Glad

linusorn
0

Tack för de snälla kommentarerna! Det är en kombination av humbrol, vallejo och modelmaster färger, är kul med modelmaster färgen som går att putsa. Luktar däremot förjävligt. Blir å andra sidan en väldigt billg trip!

Azgaron
0

Snygg motor Linus!

Azgaron

linusorn
0

Har legat lågt ett tag då vi har ny hund i huset, men här kommer en uppdatering! Motor och cockpit har landat i höger kroppshalva, är rätt nöjd hittills.

linusorn
0

en bild till på motor och torpedvägg

linusorn
0

cockpit

linusorn
0

lite annan vinkel

[Tunnan]
0

Grymt snygg inredning alltså.
Den har du verkligen gjort fin.Glad

[Henke29]
0

Ja här kan vi snacka om detaljer Skrattande
Härlig motorbygge och inredning har du lyckats väldit bra me.

Henke

leo-
0

Ser väldigt bra ut

en sak jag skulle gjort är slitage på spakar och pedaler

Ingen pekpinne utan var och en gör som den vill

linusorn
0

Tack för kommenterarna, dem värmer. Jo, jag kom på det efter att jag monterat allt att det borde jag ha gjort. Det vill säga jag kom på det efter att ha limmat ihop båda kroppshalvor… Men ska försöka mig på lite ändå, cockpit har ju fått sig en wash, kanske inte syns så väl på bilderna, men i verkligheten syns det och jag är väldigt nöjd. Använde mig av MIGs färdiga wash. Ska ge mig på lite drybrushing imorgon. Kommer även lite bilder på kroppen imorgon förhoppningsvis… Den blir stor!

Sven-Erik
0

Vilket fint bygge linushorn! Väldigt övertygande med färgsättningar och washen!
Jo, dessa bestar i 1:24 tar väääldigt mycket plats när de är byggda! :-)

Exelon
0

Oj här har jag missat något! Jäkligt snygg cockpit och motor, Känns som man kanske ska investera i ett sånt där flygetyg. Ser fram emot fortsättningen på detta bygge! Får ta en wetex trasa med mej nästa gång.Skrattande

linusorn
0

Tack Sven-Erik och Exelon. Man har ju försökt göra lite research.Skäms

linusorn
0

Färdig för målning

Azgaron
0

Snygg cockpit och motor! Kul att du kommit så långt att det är dags att börja måla!

Jag får väl nästan ha bilderna på cockpit och motor som referens när jag ger mig på min Airfix!

Pajje
0

Den där ska jag också bygga nån dag, en spitfire i 1:24 i taket skulle göra sig på mitt kontor!

Var hitta du den nånstans?

linusorn
0

Tack Azgaron. Kul att någon som man tycker gör ett bättre jobb än en själv vill använde det man gjort som referens.

Jag köpte den på Wentzells i Sthlm, men tror att dem går och beställa från rebell också. Annars har Wentzells hemsida nuförtiden, där man kan beställa också. Den finns även som Trop-version och med pontoner.

Azgaron
0

Varsågod!

Jag misstänker att Trumpeters är lite mer detaljerad och då kan det kanske vara bra att ha nått att gå efter ifall jag skulle vilja detaljera lite mer!

linusorn
0

Jo, alltid trevligt med fler detaljer. ta inte efter stolen bara eftersom den är helt fel! Men det visste du säkert redan!

TommiN
0

Seer ju skitbra ut detta bygge.Glad

Azgaron
0

#45 Nä, den stolen ser inte helt korrekt ut! Har inte kollat så noga hur den Airfix stol ser ut!