Bakverk till träffen!
Fick en förfrågan från grabben som tänkte baka till träffen!
Han lämnade en lista med följande (tror att det är förhandlingsbart)
Kladdmuffins
Rulltårtor
Chokladbollar
Sockerkaka
Önskemål?
Drömtårta är en favorit för min del

Stefan - Modellbyggare

låter gott.
har två badger nålar om du vill köpa av mig. beställde från england men passade inte i min spruta.
//AlliN

….och prisbild?
Stefan - Modellbyggare

runt 60 kanske eller byter mot något med 4 hjul.
//AlliN

Det får vi titta närmare på….
Stefan - Modellbyggare

ok tar med mig de till mariestad
Byter helst med:
Ford focus
alfa romeo giulia sprint gta tamiya
//AlliN
går det bra om man bakar på typ ICA en rulltårta??
sani
www.bosnafly.n.nu

#0: Jag tar allt!!! Vad får jag?! 
Finns det kanelbullar på à la Carte-menyn ? 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#8: 

#8. Jag hinner kanske att baka kanelbullar.

Jag har redan en påse hembakta bullar liggande i frysen som skall med…

#11. Vad bra! Då slipper jag baka
.

#12, Grundvillkoret för att få något med av dem är att det är Löfbergs Lila vi dricker till. (Det finns redan ett paket nedpackat.) Har förresten ni andra noterat vilket lag som vann Elitserien i år?
#13 Löfbergs? Går det bra med starkare eller är du kärring och ska mellanrost? Kan gå med på märket men inte styrkan!
#0 Eftersom det Fetttisdagen i går, ska vi inte ha semlor? Kan tänka mig bjussa på detta om någon är intresserad, behöver dock veta snarast!
//Marcus

#14 Starkt skall det vara. Om det är nånstan mellan lut och svavelsyra i styrka så är det bra.

va f**,ska jag bjuda er på turkist/bosniskt kaffe??då lär nog skita hela dagarna om ni dricker en stor kopp,kan ta med,så kan ni smaka 
www.bosnafly.n.nu

#17 turkiskt kaffe… varför ointe grekiska fefferonis då lär ni gna i kör.
//AlliN

#13 Hur kan man dricka den sörjan frivilligt? 

#13 Löfbergs?! Finfint, då låter jag bli att packa ner mörk wash till modellbyggandet i helgen….. 
#17 Det låter pruttfekt…..perfekt menar jag… 
nån som vill så tar jag den med mig…??
www.bosnafly.n.nu

jag vill

//AlliN

#21. Ös på bara!

Apropå fikabröd så bakar jag järna

Vänligen berätta hur mycket tex, muffins och rulltåra.

hur många blir vi?
//AlliN

Det undrar jag med

Men ska vi sattsa på 45st kladdmuffns?

#29 Per person? 

#14-2: Ja tack! Låter gott!!!

#17: Ja tack, turkiskt/arabiskt kaffe hinkas det också. Inte alls dumt!

#17 Har aldrig provat, men det skulle vara intressant att prova.

Vad är det ni ska syssla med därborta i Locketorp egentligen?
Rena gormandhimlen verkar ligga nära till hands, fast som det godistroll jag är så skulle jag gladeligen hjälpt er att käka rent på faten om bara livet såg lite annorlunda ut.
Ett tips på gott fikabröd är Brownies med extra choklad uppepå innan man skär till bitarna. Lägger sig som bomull runt midjan.
100 g smör eller margarin
100 g mörk blockchoklad
1 dl. nötkärnor
2 ägg
2 dl socker
1½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Beredning:
Smält matfett på svagvärme, lägg i chokladen och låt den smälta. Låt svalna lite. Hacka nötterna. Blanda ned socker, mjöl, nötterna, bakpulver och äggen. Jag brukar dessutom ta med en aning salt för att lyfta chokladsmaken ytterligare i gommen, gissningsvis en kvart tsk eller så. Rör till en jämn smet. Bred ut den på bakplåtspapper i en liten långpanna (c:a 20 X 30 cm). Grädda i mitten av ugnen c:a 25 minuter.
Tips:
Dubbelsats är lagom till en ugnslångpanna.
För att piffa upp kakan lite extra smälter man 150 g blockchoklad av valfri sort och en liten snutt vit blockchoklad. När sen kakan svalnat vänder man den upp och ned. Bred sedan ut den smälta chokladen jämt och ringla sedan runt den vita chokladen så det blir ett virrvarrmönster. Låt chokladen stelna och skär sen små rutor med duktigt vass kniv med tunnt blad så chokladen inte smulas sönder.
Bild i repris sen tidigare inlägg, ha det så trevligt och passa midjemåttet 

#24: Sådana har vi några stycken. Ska jag också ta med någon?

#31: Men det låter ju alldeles lagom!!!
¤36
frugan undrar vilka nötkärnor det ska vara??midjemåttet sparc för 4 år sen hehehhehehhe
sani
www.bosnafly.n.nu

De nötter jag använt är hasselnötter men det går bra med vilken nöt som helst bara jag får vara i fred, dessutom tror jag att jag smakar illa och skulle förstöra smaken på kakan!
Första gången jag bakade det här receptet hade jag inga nötter hemma så jag krossade mandelbiskvier och blandade i. Gick alldeles utmärkt och uppskattades av dagispersonalen som fick en muta från familjen Proos.
hehehehhehe alltid bra att muta dom lite :D
www.bosnafly.n.nu

#36: Du får försöka följa med någon gång! Eller sparar du dig tills det blir någon iFokushelg i Dalarna?
Sanningen bakom de mumsiga bakverken på dina bilder är väl att du har återfallit till gamla brott och tänker ta med dem på Dalamötet på lördag och använda kakorna som mutor?! 
Status på kaffefronten efter att jag Stefan och jag handlat i eftermiddag: Löfbergs lila Mörkrost och en Zoegas Skåne rost! Alla nöjda? Mikael är en mycket god bagare så det allt som han företar sig smakar smasken!
//Marcus

#45: Det där låter väl alldeles prima! De som klagar nu får väl ta med sig eget java.

Jag och JR kommer att tillbringa kvällen i köket!
Stefan - Modellbyggare

Det här verkar bli riktigt lovande…

Ja eftersom det blir:
3 st rulltårtor
45 st choklad muffins
och
1 sockerkaka
så kan ni längta.

Sparar och sparar, det mesta sparande går åt för att få ekonomin att överhuvudtaget gå runt för tillfället. Men i framtiden ska jag väl få stadigvarande inkomst som är lite mer än ett bidrag som täcker hyran och tidningen.
De där kakorna är slut sedan länge, med fyra kakmonster i familjen kan jag lova att inget ätbart av denna art hinner ens tänka tanken på att bli torrt eller mögla.

Måste dra till skolan
hej då.

#50-1: Jodå, jag förstår allt. Hoppas det ordnar sig!

#49: MUMS!!! 

jädrar anagga! hä ska de bli äta å!
avundsjuk! 

Tja nu är man hämma från skolan.
Jag ska ställa mig och baka nu ikväll.
Jipie!

Det blir tyvär inga chokladbollar.

#56: Ingen fara! Du ska se att vi blir nöjda ändå!

Så, nu är grabbens muffins klara, det blev 57 st, Jag har gjort köttfärssås till på söndagen. Håller på att packa ner lite att jobba med!
Ta gärna med er kaffetermos om ni vill ha kaffe till hemresan!
Stefan - Modellbyggare

Det blev 54 efter provsmakning pappa.
Och de var krämiga och fina. Mmmmm.

Greenhorn det blir inte tjugonio muffins per person.
Ledsen att göra dig besviken.
Hej då måste sova nu.

O jag som trodde de skulle bygga modeller… grabbar ni är i fel forum ni fick tre alternativ här i tråden…
Vilka jag inte tänker avslöja för gumman… men o andra sidan får jag väl titta där själv o överraska gumman hon blir ju 40 på söndag.
det snackas mer om kakor o muffins mm än om själva modellbyggandet??kanske borde vi ändra namn,kakträffen,utbyte av olika kakor o kaffe……jag klagar inte,det ska bli gött att bli kladdig om fingrar efter alla kakor….
www.bosnafly.n.nu
Kafferepet 
Fiiint med lite kladd på fingrarna när man ska ta i modellerna sedan 

#62: Man kan väl inte ha byggträffar utan att ha lite godsaker till?!!!
¤64
SÅKLART INTE,MAN SKA ÄTA GÖTT,DET HAR JAG ALLTID I GARAGET,GÖMT LITE HÄR O DÄR,HEHHEHEH,
www.bosnafly.n.nu

#65: 

#64 va sånt får man inte avslöja… får ju inte ha något i fred efter sådana avslöjanden…