Me-109G
Snyggt bygge även den här Pajje! Vad är det för fabrikat?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Snyggt målad och vädrad Besserwisser!
GJ!
#5 GJ? Är det nån mystisk term på modelliska?
Mvh Joppo

Du, jag hade faktiskt en rejält svag 4:a i tyska, allmän kurs, så jag vet vad saker och ting heter… Åtminstone på tyska!
Sauberkraut oder wass?

Det är hasegawa, och 1:32 modellerna är ca 30 cm breda. Jag gillar den storleken, tycker det blir för pilligt med 1:72, men det tar ju lite plats, men det får det vara värt.
Tack för kommentarerna, roligt att ni gillar dom

Ser jättebra ut! Jag har 8st liggande i skåpet hemma som väntar på att bli byggda….någon gång
PeO
#7 Aber GJ ist ja englisch
På svenska blir GJ BJ istället. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Riktigt snyggt bygge. Det enda som stör lite är de helt stängda kylarna på undervingen
Är det det inringade området du tänker på. Isåfall är det inte stängt, men silverfärgen jag hade tillgänglig ger inte så mycket kontrast mot den ljusblå färgen på undersidan. Annars så upplys mig gärna, så ska jag se om det går att fixa till, vill gärna ha det rätt.
Modellen är ju byggd för att stå på hjulen, så det krävdes lite knivarbete för att få landningsställen att passa i uppfällt läge, likaså flappsen var gjorda för att vara nerfällda, men jag kanske har misstolkat lite vad som är vad.

#10 GJ är tÿska, så det så!
Det betyder Güten Jügend, alltså Duktig Pojke!

Jag är en jäkel på franska också, om någon undrar!
#12 Det var det området och som bilden var tagen såg det stängt ut
Vilken version är det? G-14/AS eller G-10?
Inga MG131-bulor på motorkåpan och den har den sena antennen (Morane-Mast) under vingen till FuG 16ZY.

Det är en G10 enligt förpackningen, och jag förstår att du har lite djupar me-109 kunskaper än mig, men det är bra att du är uppmärksam, rätt ska vara rätt. Ska ta och måla om de där gallrena, var ingen bra färg jag hade hemma (ingen modellfärg överhuvudtaget).
Mg-131 (Automatkanon?) och FuG 16ZY känner jag inte till, du får gärna upplysa en okunnig.